A un servidor que no li toca mai res, aquesta setmana li varen tocar dues entrades per anar aquest dissabte a veure "La Bella i la Bestia". El premi va ser per contestar "si" al 7227 de Rac1 via SMS. La pregunta a contestar, era si havia dubtat del Barça després dels dos últims resultats a Valencia i al Nou camp amb el Rubhin Kazan (que no sé com carall s'escriu). Finalment l'endemà vaig trucar dient que no aniría a buscar les dues entrades atès a la Nuri i a mi ens feia molta mandra (vaig adduir un problema familiar) i quan ho vaig dir a les nenes el dilluns a la tarda, quan venen les tres a sopar va haver-hi desbandada general, entre altres questions perqué dissabte, el proper dissabte és Halloween (no la castanyada, no! Halloween) o almenys aquesta fou una de les causes adduides.
Deixant a banda aquesta questió de Halloween versus castanyada, que és una causa prou perduda, no penso enviar més SMS a Rac1, llevat que em garanteixin que no sortirè guanyador.
De fet aixó de contestar "si o no" a una pregunta es fotut, atès genera una certa tendenciositat i a més a més no permet matitzar. Avui preguntaven als oients si els hi havia agradat el Codi da Vinci, i clar havies de contestar "si o no", potser faltaria una tercera opció que seria "pse" o "sinó", perquè entre el "si" i el "no" hi ha un abisme on un voldria matitzar la resposta.
El "si", en aquest cas, seria que em va agradar perquè era amena, interessant i passava bé. El no, és que la vaig llegir en un sol dia, un dia del Nadal que per circumstàncies estranyes estavem tots dos sols a casa. A banda, tinc un llibre anterior al Codi da Vinci tret d'un programa de la BBC fet per dos autors (no recordo el nom en haver-lo deixa't a no se qui) dels qui evidentment Dan Brown va copiar literalment una gran part de tota l'história del capellà del petit poblet del sud de França que a més a més sembla és un cas real. Vaja! que si un es llegeix una novel·la de cinc-centes pàgines en un dia, molt bona no pot ser, altra cosa és com he dit que sigui amena i també prou inversemblant i bastant exempta de rigor en alguns aspectes. Casualment uns dies després de llegir el Codi da Vinci, em vaig comprar als encants "Las Olas" de Virginia Woolf, són 224 pàgines i us ben asseguro que no la vaig llegir en un dia, és més encara l'estic rellegint i paint, potser perqué mentre Dan Brown és literatura de consum no massa exigent, Virginia Woolf és una onada que trenca a la platja.
No sé on tinc el Codi da Vinci, però si sé on tinc "Las Olas", per alguna cosa deu ser. Ah! no em penso comprar l'ùltima novel·la de Dan Brown a ran de la publicació de la qual venia la pregunta d'avui a Rac1, ni tampoc les de Stieg Larssen, tot i que el meu pare s'ha llegit les dues primeres i fins i tot em va dir que volia anar al cinema a veure les pel·lícules. Ho sento, no m'agrada la novel·la negra, potser perquè malgrat haver llegit Hammet, Simenon o algun altre, no hi acabo d'entrar i per acabar d'adobar-ho Vazquez Montalbàn que a tothom es veu li agrada, jo trobava les seves novel·les molt fluixes i inversemblants i no és pas per cap animadversió vers en Manolo, ans al contrari, em queia molt bé el personatge, però el Carvalho no em passava gens coll avall. Coses meves.

4 han dit.:
Tens raó, hi ha llibres gruixuts que passen sols, i n'hi ha d'altres amb la meitat de pàgines que trigues el doble a llegir-los (i pair-los).
Els del Larsson son, com el Codi daVinci, uns bons llibres per passar l'estona, que enganxen, però res més.
Aquest estiu me'ls vaig polir els tres seguits (en total més 2.500pàg.) en quinze dies. A continuació vaig agafar el Rayuela de Cortázar (unes 700pàg.) i m'hi vaig tirar gairebé un mes.
d'aixó es tracta a vegades de passar l'estona, com quan llegiem les novel·les de Agata Christie
Jo també sé on tinc "Las olas" de la Virginia Woolf però el Larsson és un altra tipus de literatura, per passar l'estona i prou. S'oblida de seguida...en canvi hi ha novel.les que resten a la nostra memòria i que al recordar-les sentim una gran satisfacció fins i tot les anem a buscar i les tornem a llegir. Bon apunt!
Las olas és una d'elles kweilan, n'hi ha més, com Incerta Gloria rellegida ja no se quantes vegades, o un petit llibre de contes de Julio Cortazar "el perseguidor"
Publicar un comentario en la entrada