En un comentari al blog del Temujin, sobre la sesió d'ahir al Parlament Espanyol, a propòsit de la Consulta, els ciutadans de Catalunya i el seu vot, el Dr. Krapp deia aixó:

"El problema, es que ya no es solo un tema de cuatro políticos oportunistas. El problema es que la idea de la separación, en la mayoría de las ocasiones es una idea romántica de ruptura con la fea realidad actual, y ha impregnado todo el cuerpo social. Unos por unas cosas y otras pero la mayoría o al menos una parte considerable de la población catalana está ilusionada con un espejismo que les permite huir de la realidad. Es como si por una especie de sugestión colectiva buena parte de esa población pensase que con la independencia llegase para ellos la felicidad en la tierra. ¿Cómo se combate eso y se ofrece la autentica realidad de los hechos? Ay amigo, eso yo ya no lo sé. Casi siempre esas ideas románticas y emocionales llevan a lamentables desastres."

No deixa de tenir raó. Deu anys enrere, el tant per cent d'independentistes no arribava al 20%, i crec ser molt generós. Tal com jo ho veig, Rajoy comet un greu error tàctic (per als seus interessos), i ho fa perquè té un profund desconeixement de la situació real de Catalunya i els seus ciutadans (tots els ciutadans). L'error de Rajoy és no autoritzar la Consulta consultiva, perquè hauria de tenir l'olfacte suficient per saber que l'opció guanyadora no seria el si, si. I no crec anar gaire errat en aquesta apreciació. De fet, si ahir els arriba a dir que si, que autoritza la consulta, els crea un greu problema, mentre que en negar-la varen respirar alleujats.