LA DESRAÓ DE LA RAÓ


Els del diari groc per dir-li alguna cosa, nomenat 'La Razón', o tabloide, estan obsessionats amb Manuela Carmena. Expliquen els mes vells del lloc, que 'La Razón', una vegada va publicar una noticia certa i objectiva, sense mentir, tergiversar ni difamar a ningú, però cap d'ells recorda quan això va ser, i de fet potser no tenen tan clar que s'arribés a produïr - per insòlit - un fet tan estrany.

L'irresponsable del tabloide 'La Razon' es Paco Marhuenda, un altre que pateix la síndrome de Xenius, però en la vessant ignorant indocumentada. Que un personatge com aquest arribi a director d'un diari té merit, si no fos per què la Razón no és un diari, és un munt de paper carronyaire negre sobre blanc, de fet s'hauria de dir La Desraó (Sinrazón), li quedaria al diari mentider compulsiu molt més bé el títol. El que no entenc és com algú el llegeix, això si que és un misteri i no el de la santísima Trinitat. A la llibreria de sota casa, per suscripció, n'hi porten dos cada dia. No sé qui són, però em deia la llibretera que si els veiés ho entendria.

Aqui ho expliquen: "El diario La Razón se ha empeñado en sacar algún escándalo de las vacaciones de la alcaldesa de Madrid, Manuela Carmena. Si el martes le dedicaba su portada con el titular: Las vacaciones de lujo de Manuela Carmena: una villa de 4.000 euros a la semana, dos días después vuelve a recuperar la misma foto para denunciar que la flor que lleva en la mano es una especie en peligro de extinción.
"Habrá que concederle el beneficio de la duda a la alcaldesa de Madrid y suponer que fue el desconocimiento sobre la fauna y flora nacional lo que la llevó a recoger un hermoso ejemplar de Pancratium Maritimun, planta incluida en la lista roja de especies en peligro de extinción de la Junta de Andalucía, pero que, también, se haya (sic) protegida en otras comunidades autónomas, como Baleares", escribe el periódico en una de las dos páginas que emplea en volver sobre las vacaciones de Carmena. La Junta de Andalucía ha negado a este diario, sin embargo, que este tipo de flor esté en riesgo de desaparecer.
Ante la información que el periódico publicó el martes, la alcaldesa respondió que le "habría gustado que un periódico serio como La Razón preguntase: 8 personas en la casa compartiendo descanso y gastos". El texto de este jueves sugiere que, de nuevo, nadie se ha puesto en contacto con ella para preguntarle sobre la flor. Pero además, el diario pone en duda las aclaraciones de Carmena: "A tenor de las explicaciones que dio la alcaldesa de Madrid sobre sus vacaciones en una de las zonas más exclusivas del litoral español pareciera que la residencia elegida era uno de esos 'apartamentos a tiempo compartido', tan en boga hace unos años, convertido en comuna familiar. Pero no".

Ja ho veieu, a la caça i recerca de la víctima com a bons carronyaires que són, sense cap escrùpol ni mania. Segur que no investigaran on ha anat de vacances la lideresa, la que es va posar uns mitjonets a l'avió després de fugir esperitada quan l'atemptat de Bombay, abandonant allí als seus per muntar el numeret de la heroina mediàtica.

1 Comentaris

Més recent Anterior