S'havien trobat a la barra d'un bar, cadascun enfront d'una gerra de cervesa, i havien començat a conversar al principi, com és el normal, sobre el temps i la crisi; després, de temes diversos, i no sempre racionalment encadenats. Pel que sembla, el flac era escriptor, l'altre, un senyor qualsevol. Així que va saber que el flac era literat, el senyor qualsevol, va començar a elogiar la condició d'artista, això que deia el senzill privilegi de poder escriure.

-No cregui que és una cosa tan fantàstica -va dir el Flac-, també hi ha moments de profund desemparament en el qual s'arriba a la conclusió que tot el que s'ha escrit són escombraries; probablement no ho és, però un així ho creu. Sense anar més lluny, no fa gaire, vaig ajuntar tots els meus inèdits, és a dir un treball de diversos anys, vaig trucar al meu millor amic i li vaig dir: Mira, això no serveix, però comprendràs que per a mi és massa dolorós destruir-ho, així que fes-me un favor; crema'lsjuram que ho cremaràs tot, i m'ho va jurar.

El senyor qualsevol va quedar molt impressionat davant aquell gest autocrític, però no es va atrevir a fer cap comentari. Després d'una bona estona de silenci, es va gratar el clatell i va empinar la gerra de cervesa.

-Escolti, senyor -va dir sense pestanyejar-, fa estona que hem parlat i ni tan sols ens hem presentat, em dic Ernesto Chávez, viatjant de comerç -i li va allargar la mà.

- Molt de gust - va dir l'altre, oprimint-li la seva mà -, Franz Kafka, per servir-lo.


Molt de gust
[Miniconte - Text complet.]
ciudadseva.com
Mario Benedetti