Tot en aquesta operació de l'aplicació de l'article 155 és estrany. La posa en marxa un fiscal general reprovat pel Congrés dels Diputats, una persona que no té legitimitat per exercir el càrrec. Enbtre els juristasn gairebé ningú considera que les conductes dels querellats encaixin en els tipus delictius dels que estan sent acusats: rebel·lió i sedició. L'òrgan judicial al qual ha acudit, l'Audiència Nacional, no és competent per entendre d'aquests delictes, segons va dictaminar ell mateix. Les decisions de la jutgessa de l'Audiència Nacional mitjançant la qual va adoptar la mesura de presó provisional per als Jordis i ha admès a tràmit les querelles contra els membres del Govern tenen una fonamentació jurídica delirant.

No hi ha ni la més mínima aparença d'objectivitat en l'administració de justícia. Tots sembla indicar que que estem davant d'una operació política del president del Govern a través del fiscal general de l'Estat, que, justament per això contínua sent-ho, tot i la seva reprovació.
De fet, aquesta ha vingut sent l'estratègia de Mariano Rajoy des del primer moment. El nacionalisme català no planteja un problema de naturalesa política, sinó un problema de naturalesa penal, al qual cal respondre amb l'actuació de la Fiscalia en tot cas i amb els tribunals després. Potser si hagi estat intel·ligent la presumpta fugida de Puigdemont i quatre consellers a Bélgica, amb ella, i al internacionalitzar el conflicte, el moment judicial ja no el controla el president del Govern, i això deu haver desconcertat tant a ell com al fiscal afinador Maza que no comptaven amb això. Ara, tot depén del que decideixi la justicia Belga.

sbd - 4.11.17

.