- COSES DE LA VIDA

BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ

About Me
ÚLTIMS ESCRITS...

VISIBLEMENT CANSAT




Visiblement cansat pels fets, no es que em vingui molt de gust fer balanç del que ha estat el meu pas per ací. No em ve de gust i em fa mandra, potser perquè sé que estic en fallida tècnica, o en suspensió de pagaments, - concurs de creditors en diuen ara - Que la part de l’haver que son els greuges pot molt més que el deure que son els fets positius, que n’hi ha hagut també, és evident i no es pot pas negar. 
No tinc un assessor que remeni les xifres per maquillar el resultat, i aquí no s’hi val ni es poden fer tripijocs. Es tracte de rendir-se comptes a un mateix i on enganyar-se és joc d’imbècils. Com tots he fet el que he pogut o aixó dic per justificar-me. Com molts, no he fet gran cosa quedant-me a les portes del potser o del no res. I no vull vendre’m com una imatge irreal de mi mateix. 
He fracassat, ho reconec. I que! La llista és molt llarga, molt més del que alguns es pensen o volen reconèixer, i no si val refugiar-se en que la vida en si ja és un fracàs; no és cert, n’hi ha que han sabut, que han trobat el punt just d’equilibri entre el fracàs - ineludible – i l’èxit a l’esforç, a la feina ben feta, a la honestedat, a pensar menys en un que en els altres a donar-se i a donar-ho, sinó tot, el que faci falta, de manera desinteressada. 
He fracassat, perquè he entès massa tard quin era el camí pel que havia de transcórrer la meva vida. Ara, ja és tard, no cal, ni hi ha ja res a fer per redreçar-la. Altres vindran a fracassar rere meu, a perdre's el setè cel d’en Jaume Sisa, per a ells doncs aquest escrit, fill del desencis tardà. 
La vellesa, és l’autocrítica de la naturalesa, deia Cioran o més aviat una venjança, que vistos els mèrits contrets, potser és el més merescut. KARL WOLFOVITZ

6 comentaris :

  1. Bueno, es un clásico del pesimismo...

    ResponElimina
  2. Todo depende del nivel que te hallas autoexigido. Hay que ser flexibles, positivos y sobre todo realistas.

    ResponElimina
  3. Què vols que et digui, Francesc... Sovint em sembla que ens demanem massa transcendència, massa comptes de l'haver i el deure, massa balanç i poca humilitat. Som humans, esclar

    ResponElimina
  4. MIQUEL, un pesimista és un optimista ben informat, diuen.

    ResponElimina
  5. Nivel medio, Daniel, y eso es lo malo si se es realista se es mas consciente de que la cosa no se ha hecho bien.

    ResponElimina
  6. no es tracte de tracendencia miquel, ni manca d'humilitat(la vanitat no es al meu diccionari) es tracte de mirar enrere, no amb ira, però si ab desencis del que havia poder estat i no va ser.

    ResponElimina

BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ - Copyright © BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ. Designed - OddThemes