ÚLTIMS ESCRITS :

¡AIXAFEU A LA INFAME!


El concepte de Déu, ha estat inventat com una idea antitètica de la vida; ell és el compendi, en terrible unitat, de tot el que és nociu, enverinador, calumniador, de tota guerra a mort contra la vida. El concepte de 'més enllà' de 'món veritable' ha estat inventat per desprestigiar l'únic món que existeix, per arrabassar-li a la nostra realitat terrenal tota meta, tota raó de ser, tota missió.
El concepte de 'ànima, d'esperit', i, en darrer terme, també el 'd'ànima immortal' han estat inventats per menysprear el cos, per fer que emmalalteixi, 'per fer-lo 'sant', per contraposar una horrible frivolitat a tot el que mereix ser pres seriosament en la vida; el que fa a l'alimentació, l'habitatge, la dieta espiritual, el tractament dels malalts, la neteja, el clima ....

En lloc de predicar la salut, s'ha predicat 'la salvació de l'ànima', és a dir, una bogeria circular que es manifesta en les convulsions de la penitència i en les histèries de la redempció. El concepte de 'pecat' ha estat inventat, juntament amb aquest corresponent instrument de tortura que és el concepte de "voluntat lliure' per fer que els instints s'extraviïn i per aconseguir que la desconfiança pel que fa a ells es converteixi en una segona naturalesa.

El concepte de desinteressat, de 'negador de si mateix' constitueix l'autèntica senyal de decadencia. La seducció pel nociu, la incapacitat de saber ja què és el que ens convé, la destrucció d'un mateix han estat convertits en el signe del valor com a tal, en el 'deure', a la 'santedat', en l que hi ha de 'divi' en l'home.

Finalment, i això és el més horrible, en el concepte de l'home bo s'ha inclòs la defensa del feble, del malalt, del mal constituït, de tot el que pateix a causa de si mateix, de tot el que ha de perir. S'ha invertit la llei de la selecció, convertint en ideal el que va en contra de l'home orgullós i ben constituït, del qual afirma la vida, del que està segur del futur i ho garanteix, i a aquest home se l'ha considerat dolent per definició. Doncs bé, a tot això s'ha prestat la fe, interpretant-ho com 'la moral'. ¡Aixafeu a la infame!

ECCE HOMO - FEDERICO NIETZSCHE

2 comentaris:

  1. Creo que el problema desemboca en cuanto aparejamos la palabra justo/injusto a igual si bueno/malo.
    Quiero decir que, en muchas ocasiones, el estado con sus leyes nos derivan a cuestiones que tendrían que ser de solvencia metafísica (moral) , que no dogmática, y no tendríamos que basarlo todo en jurisprudencia.
    La frase : ", a tot això s'ha prestat la fe, interpretant-ho com 'la moral'" se rebate.
    Sino hay fe hay ley. Pero la ley llevó a matar miles de personas en la cámara de gas. Se hacía todo en nombre de la ley, de lo que dictaba el parlamento alemán y todo era correcto bajo aquella ley.

    Un saludo

    ResponElimina
  2. la fe i la llei res tenen a veure, de fet la fe és ua entequia i la llei la fan els homes, aquest és el problema amb fe o sense.

    ResponElimina