ÚLTIMS ESCRITS :

CARTA PER SUÈCIA


Distingit senyor Nobel:

Demano humilment que em sigui concedit el premi que porta el seu nom.

Els meus motius són els següents:

Treballo com a comptable en una oficina estatal i, en l'exercici de les meves funcions, he escrit uns quants llibres, a saber: el Llibre d'entrades i sortides, el Llibre de balanços i el Llibre major. A més, en col·laboració amb el magatzemista, he escrit una novel·la fantàstica titulada Inventari.

Crec que li agradarien perquè són llibres escrits amb imaginació i tenen molta gràcia (són autèntiques sàtires). Si desitgés llegir-los, podria prestar-los, encara que per poc temps, perquè estan molt sol·licitats. Qui té més interès és l'inspector d'Hisenda, ja puc sentir la seva veu al despatx del costat.

Parlant de l'inspector, preveig que tindré certes despeses perquè em temo que els llibres no seran del seu gust. Precisament li escric a vostè aquesta carta perquè el premi em permeti sufragar-los. Si us plau, enviï el gir al meu domicili. Deixaré una autorització a nom de la meva dona, per si jo no fos a casa el dia que vingui el carter. En aquest cas, els diners serviràn per pagar a l'advocat o ... Esperi un moment, senyor Nobel, acaba d'entrar l'inspector.

Ja ha marxat. ¿Sap què li dic, senyor Nobel? Envieu-me millor dos premis. No té vostè ni idea de com s'han disparat els preus.

Carta per Suècia
[Miniconte - ciudadseva.com]
Slawomir Mrozek

1 comentari: