Pages - Menu

UN MÓN FELIÇ?


"... Les utopies apparaissent comme bien plus réalisables qu'on le croyait autrefois. Et nous nous trouvons actuellement devant une question bien autrement angoissante: Comment éviter leur réalisation définitve...? Les utopies sont réalisables. La vie marche vers les utopies. Et puet-être un siècle nouveau commence-t-il, un siècle où les intellectuels et la classe cultivée reveront aux moyens d'éviter les utopies at de retourner à une société non utopique, moins parfaite et moins libre..."


"... Les utopies apareixen com més realitzables ara que no com es creia abans. I ens trobem actualment davant una qüestió, en certa manera, angoixant: Com evitar la seva realització definitiva ...? Les utopies són realitzables. La vida camina en pro de realitzar utopies. Estem en un segle que tot just comença, un segle en què els intel·lectuals i la classe cultivada encoratgen a les classes mitjanes d'evitar les utopies i tornar a una societat no utòpica, menys perfecta i menys lliure...

"Les utopies d'ahir són les realitats d'avui i els desenganys de demà" - Nicolas Berdiaeff - pròleg de Brave new World, d'Aldous Huxley.

12 comentaris:

  1. Ojo con este autor y con discípulo Ouspensky. Hay cosas en lo que creo, no van desencaminados.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ouspensky i els quatre estats de consciencia: https://blocfpr.blogspot.com/2023/09/els-4-estats-de-consciencia.html

      Elimina
  2. Un servidor está más preocupado por las distopías o antiutopías que dicen algunos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'important és que estiguis preocupat.

      Elimina
    2. Segurament seria millor que estigués ocupat, abans que preocupat, però hom és conscient de la seva edat i les seves limitacions.

      Elimina
    3. Hasta el infinito y más allà; viu com si cada dia fos l'últim.

      Elimina
    4. Cordills tio! No home, no.... Millor viure com si fos el primer de la propera dècada. Que pot passar, que marxem amb la feina a mig fer...? Me la bufa.

      Elimina
  3. No estoy para autopias.Hasta cierta edad me decía, pero que difícil es esto,pero lo tengo que conseguir ,lo lograba.Ahora me digo,pero que dices tío pero si me queda poco,mejor medita,reza,contempla la naturaleza.
    Es el momento de la meditación, de tus triunfos,de lo que has logrado,sólo mirando a tú alrededor.
    Reza todo lo que puedas y medita.Veras que bien te quedas.
    Saludos

    ResponElimina
  4. Tenim la sort que cada generació es renova. Gràcies a la reproducció, l'envelliment i la mort, les persones que dirigim el món canviem cada 30 o 40 anys, acabem desapareixent i el món l'engeguen gent nova. És curiós pensar-ho, però aquest món complex, d'aquí a setanta anys continuarà existint, i els qui el faran rutllar, la majoria des de l'anonimat com sempre, són persones que no han nascut encara i que generaran les seves pròpies utopies, que són també les esperances d'aquesta humanitat sempre canviant.

    ResponElimina
  5. I que segurament acabaran amb el mateix desencís que nosaltres. Una humanitat sempre canviant i sempre caent en els mateixos errors.

    ResponElimina