L'octubre del 2017, davant de la incertesa política, el Banc Sabadell va decidir traslladar la seva seu a Alacant. En aquell moment governava la ciutat de nom homònim una marca local de la CUP que havia partit el mandat i l'alcaldia amb Esquerra. Des de l'agrupació local de la formació anticapitalista, com a resposta a la decisió empresarial de l'entitat financera, que aquesta setmana ha decidit tornar a la cocapital del Vallès Occidental i fixar-hi el seu domicili social, es va apostar unes setmanes després per reanomenar una plaça ubicada a el centre de la ciutat al pare de Josep Oliu, a Joan Oliu. Es va fer fins i tot una performance, es va tapar la placa i es va rebatejar com a plaça 1 d'octubre. De tota manera, el canvi mai no es va fer efectiu i només va ser un acte simbòlic. La plaça dedicada a Joan Oliu ha seguit tot aquest temps al mateix lloc des de l'any 2001. El pare d'Oliu, condecorat amb la Creu de Sant Jordi i la medalla de la ciutat al Mèrit Econòmic i Social, va ser conseller director general del banc del 1977 al 1990 i el seu fill el va succeir com a president.
El Banc de Sabadell ha tornat a casa quasi per Nadal com els torrons el Almendro de Xixona (Alacant). Tant remar per acabar a la riba, del riu Ripoll, no del riu Montnegre. Quan el Banc Sabadell va despertar, la plaça seguía allà.
Fa dotze anys més un, en comptes de marxar, Banc Sabadell va sortir al carrer amb un regal musical per la ciutat.
Quiere morir en su pueblo, que lo vio nacer.
ResponEliminaSaludos
Bueno, más que morir, ser absorbido por el BBVA, o quizás no!. Qué más da, ya no es el banco de la ciudad, solo ostenta su nombre.
ResponEliminaSaludos.
Yo me pregunto, qué carajo importa donde esté su sede. Un colectivo de mi pueblo, tenemos una cuenta bancaria. Pisamos la sucursal del banco dos o tres veces, para firmas y mandangas iniciales. De eso hace 5 años. No hemos vuelto para nada. Todo online.
ResponEliminaComo todo, todo es política.
ResponEliminaSalut
El Banc de Sabadell durant molts anys va ser...., el Banc de la ciutat de Sabadell, un dels nostres. De quan coneixies al director com si fos de la família, un director que t'ajudava, t'atenia, era la Banca de proximitat.
ResponEliminaLo que no hay derecho, es que al final quedará uno o dos bancos. Antes tenias varios para pedir una hipoteca, uno
ResponEliminano te daba lo que querías te ibas a otro, ahora a tragar
Saludos
Casi ya se da el supósito. Lo que más se echa en falta de los bancos actuales es el trato. Atención al cliente es un oxímoron.
ResponEliminaA mi siempre me ha gustado lo de las "cajas de ahorro" que ya no eran cajas, porque no existían ni eran de ahorro, porque no daban un duro de interés por tu depósito, antes bien, te amenazaban por tener dinero y cobrarte por custodiarlo.
ResponEliminaAhhh, me dejo esto que no pude escribir sobre mi amada Miriam Nogueras, para mí, ahora, la mas guapa y la más mejor con respecto al autobús que las votaciones: no puedo evitar referirme a un ejemplo doméstico que me afecta en mi condición de ciudadano. No es verdad que oponerse al decreto ley 9/2024 fuera negarse a la subida de las pensiones, las subvenciones al transporte, y las ayudas por los desastres. La trampa para elefantes y cándidos consistió en poner a votación un Decreto Ley “ómnibus”, que constaba de 101 artículos, más disposiciones adicionales, transitorias, rogatorias, 15 otras “finales” y 2 anexos. Un florero político que rodeara las pensiones, los transportes y las subvenciones. Podían haberlas sometido a votación aparte y hubieran salido sin problemas pero querían hacerlo colar para cumplir compromisos del Puto Amo. Entiendo por primera vez de manera meridiana a la portavoz de Junts (Miriam Nogueras, 42 años de derechas toda la vida) que osó llamarles en sede parlamentaria: trileros, chantajistas, mentirosos y piratas… (me faltan otros tres apelativos que ya no recuerdo). No es para menos y entroniza al ministro Bolaños con el mayor timador del reino.
Miriam...me estoy enamorando locamente y no seé como ti lo voy a dessssí...
Jo ja saps que soc més de la de Cospedal, somriu millor. El somriure de la Nogueras és faltón, pocasolta.
ResponEliminaQuan a la llei omnibus no es un invent des PSOE, ve de vell. Es frequent en governs en minoria o en majoria justeta. Lo de trileros, chantajistas, mentirosos y piratas, suposo que es venia a referir a Juntsxcat, no al PSOE.
AH! diria que se l 'acabaran empassant, almenys ELS TRILEROS, CHANTAJISTAS, MENTIROSOS Y PIRATAS de Juntsxcat. Al temps.
Sí.., síii pobret els de Junts...
EliminaVaig agafar un caramel en una festa de la vellesa que patrocinava el banc, i m'han cobrat 50 cèntims del compte...
ResponElimina