Els gegants d'Internet Google i Facebook cauran en l'oblit en entre cinc i vuit anys, segons l'especialista en gestió estratègica Eric Jackson, que desenvolupa la seva tesi en un recent article publicat a la revista Forbes. I no és la fallida el que farà desaparèixer a les companyies, sinó la pèrdua de popularitat, com va passar amb MySpace, i la seva incapacitat d'adaptar a noves formes d'intercanvi d'informació al món dels cel·lulars.

L'analista ha estudiat la velocitat del desenvolupament actual de la indústria tecnològica i afirma que aquesta conclusió té prou base científica. Segons la teoria de la 'ecologia de la població' o 'ecologia organitzacional', establerta per un grup de sociòlegs en els anys setanta, l'èxit d'una companyia depèn més de la lògica del desenvolupament de la indústria, que de les decisions que pren la direcció general de la mateixa.

En analitzar les estadístiques de l'ascens i la caiguda de les organitzacions i l'impacte de l'edat, la competència i l'assignació de recursos en la durada de la seva existència, Jackson afirma que a llarg termini la viabilitat de les empreses a Internet depèn del moment de seu naixement.

"En el món d'Internet hem tingut el canvi de tres generacions: web 1.0 (empreses fundades entre 1994 i 2001, com Netscape, Yahoo!, AOL, Google, Amazon i eBay), Web 2.0 o generació social (empreses fundades entre 2002 i 2009, incloent Facebook, LinkedIn i Groupon) i l'actual generació del mòbil (a partir de 2010 i fins avui, incloent Instagram) ", s'afirma en l'article.
I amb l'aparició de la nova generació, l'anterior ja no pot adaptar-se als canvis. El fracàs de les companyies de la versió web 1.0 en l'adaptació al món de xarxes socials fa creure que Facebook fracassarà igualment en el procés de l'adaptació al mòbil.

El més important és que en els propers 5-8 anys el sector serà molt dinàmic. És molt possible que aquest temps Facebook i Google siguin només pàl · lides ombres del que són avui en dia o desapareguin del tot. Google té el 76% del mercat, Facebook té 900 milions d'usuaris, "però no són tan insubstituïbles com sembla". És molt més fàcil preguntar Siri, que escriure cada paraula en el cercador, destaca Jackson.

Amb tota probabilitat, el nou món del mòbil es pot convertir en una forma completament nova de recopilació d'informació i d'interacció de publicitat completament diferent d'aquella a la qual estem acostumats. "Mai tindrem la Web 3.0, perquè la web està morta", afirma l'expert. RT.COM