No he anat ni penso anar a veure l’exposició que fan a les Drassanes Reials. Em refereixo a Bodies. En primer lloc perquè per a mi no te cap interès, en segon perquè al preu que cobren 20€ més que una exposició divulgativa em sembla un simple negoci, en tercer perquè els cossos humans que hi han no se’ls hi ha respectat el dret a ser enterrats i venincom venen de la Xina no és que em sorprengui gaire tampoc. Les raons que varem tenir aquí amb el negre de Banyoles, i ara venen aquests i ens en porten no un no!, uns quants. De fet es com retrocedir en el temps, es veu que aixó del papanatisme morbós del personal no s’acaba de curar, ans al contrari. Em retrau a començaments de segle quan als circs o fires s’exhibia, la dona barbuda, l’home serp, o "le petomane" Joseph Pujol, de qui en parlava na Júlia l’altre dia, nans i altres “monstres” que la gent pagava per anar a veure. Deu ser que som morbosos de mena, o deu ser que no acabem d’evolucionar i estem ancorats encara en conceptes de començaments del segle passat. Per totes aquestes raons és que no aniré a veure Bodies, tot i que s’ha de dir també que em fa molta mandra baixar a Barcelona, per aixó si algú m’hi veu demà, serà degut a que gairebé m’obliguen en Jean i Ferran a baixar-hi, i serà per anar al teiatru a veure 2.666, que és una altra història i aquesta m'abelleix.