... PERO QUE NO ERA SAVI

M'he assabentat aquest matí de la mort de Luis Aragonés als 75 anys. Quan algú traspassa hi ha una allau temporal de lloances abans de passar a l'oblit. No sé, vaig parlar d'ell fa quatre anys a ran de la seva crítica a com jugava la selecció espanyola de futbol de Vicente del Bosque, (que va acabar guanyant el Mundial). Aragonés va ser un bon jugador i un bon entrenador, sense aldarulls innecesàris, però de savi, res de res, era vulgar, groller, maleducat i prou pocasolta, qualitats o virtuts - per cert - típicament espanyoles per triomfar.

Aquest era l'escrit:

"Qui no té problemes s'en busca, i aquest seria el cas de la selecció Espanyola a la que critica pel seu joc Luis Aragonés. No m'extendre gaire, Luis Aragonés si que és de Hortaleza, però no és savi, ans al contrari es vulgar, groller i bastant ruc i mal educat. Si la Selecció Espanyola va guanyar l'Eurocopa no va ser per ell, simplement són jugadors bons i ja saben perfectament el que han de fer al camp (potser perquè els hi ha ensenyat Guardiola), i la actual, faci el que faci a Sud Àfrica no serà per mèrits o demèrits de del Bosque, serà pels seus jugadors. Ho sabem prou bé els cules que amb Cruijff (o sia, sense entrenador) el Dream Team que era més team que Dream va guanyar quatre lligues i una champions.
Ah, hi creieu-me, Luís Aragonés, de futbol hi entén no gaire més que qualsevol de vosaltres o jo, massa llegenda hi ha amb aquests super entrenadors, que hi entenen igual que qualsevol de regional o afeccionats.
I tornant a la selecció espanyola de futbol "La colorá" en ella he trobat la meva panacea, car si guanyen me n'alegro i si perden també, no és esquizofrenia, els culés i jo som axí senyors."