Persianes baixades. Bars, restaurants, escoles de ball, gimnasos, teatres, cinemes, sales de concert, hotels, tants i tants establiments mostren la seva desesperació. Molts no tornaran a obrir. Els més afortunats podran deixar anar llast a temps i, tot i el desànim, aconseguiran refer-se. Però, ¿i la resta?.
Algú ha caigut en el compte que tot el que està tancat és superflu: bars, restaurants, hotels, cinemes, teatres, tot és hedonisme de nous rics, un petit luxe que potser no ens podíem permetre, o una sèrie d'elements d'oci dels que haurem de prescindir per molt de temps. Si hem retrocedit 100 anys en el temps amb la pandèmia, cal tornar als bars, restaurants, hotels, cinemes i teatres que hi havia fa 100 anys, que eren moltíssims menys que els que hi ha ara.
Potser la nova normalitat consistirá en viure com ermitans en la sobrietat dels nostres habitatges els que tenim la sort de no haver-los perdut, expulsats pels Mossos gracies als fons voltors dels Bancs. De la feina a casa i de casa a la feina, i l'oci aparcat almenys durant un parell o tres d'anys. La nova normalitat ha portat la fam a moltes famílies, en poden donar fé les entitats desbordades com el Banc d'aliments, Caritas o les germanes de Teresa de Calcuta, que expliquen com gent que abans els ajudava ara els demana ajut, i més que en portarà de fam i miseria la maleïda pandèmia, i en comptes de preocupar-nos d'aixó, ens preocupa molt més que obrin el nostre restaurant o el bar de sota de casa, anar a veure qualsevol cosa al cinema o al teatre, o saber si podrem celebrar la cosa aquesta abominable de les festes Nadal, amb el seu conflictiu dinar.
Mentrestant el Govern o el que en queda de la Generalitat, organitzant uns vergonyosos Jocs de la fam 2.0 amb els autònoms.
Aquesta sembla que és la nova normalitat, o potser no tant nova.
No puedo refutar nada.
ResponEliminaestoy de acuerdo literalmente.
salut
I es que no pots confiar amb els experts, fixa't que parlen de segona onada quan encara estem en la primera, perquè no varen tancar be el procés, la segona onada arribarà el mes vinent segurament, pero no serà la tercera com diuen
EliminaEspaña es el país del mundo con mayor número de bares por habitante y eso sí me parece un destarifo. En cuanto a la alimentación, quédate tranquilo. En este país, que yo sepa, no ha muerto nadie de hambre durante la pandemia, pero, en cambio, muchos miles por coronavirus. Apenas terminan la cuarentenas, la infección se reinicia en Occidente. El virus no da respiro. Eso sí, muy bueno tu artículo.
ResponEliminaMiquel que colabora con las hermanas de Teresa de Calcuta te podría explicar La cantidad de gente qUe va a desayunar, comer y cenar, no dan abasto, y Caritas igual. Y mira que yo habia ido con el alguna vez antes de la pandemia, y aquello ya estaba a tope de gente, pero ahora están ya desbordados.
ResponEliminaPodría ser que no me hiciera falta preguntar nada sobre eso.
EliminaHoy en tv3, un chico joven, le han puesto dos multas de 30 000 euros cada una, por negarse a cerrar
ResponEliminaLa próxima será el cierre definitivo. No tiene otra posibilidad de ganarse la vida, para llorar.
Son daños colaterales, en las guerras suceden a menudo.
ResponEliminaQue no se preocupen los autonomos que Sanchez ya les ha subido la cuota mensual tres euros y les están cobrando los meses de Abril y Mayo, tiene buena memoria. Ya sabes que tener buena memoria es cualidad necesaria para ser un buen mentiroso. Mejor tener muchos bares que tener gente con depresión, digo yo.
ResponEliminaUn saludo.
Parece o parecería razonable que si un autónomo no trabaja no pague la cuota de autónomos en este periodo, pero encima van y se la suben 3 euros al més. Cagatirolito.
ResponEliminaLo que no entiendo, FRANCESC, es que si dicen que van a ayudar a quien lo necesitan (me refiero a la industria), y recargan la responsabilidad (porque los hacen cerrar) al gremio de la restauración y ocio en general (bares, restaurantes, discos y demás), cómo no hacen un receso (al igual que Alemania, no lo se en Francia ni en Italia) y aprovechan el flujo de los 140.000 millones para hacer una exención en el pago de SS a los afectados, amén de la condonación de los tributos pertinentes al tiempo clausurado del local. Eso son las líneas de Lógica a seguir, pienso.
ResponEliminaPor otra parte, el viernes pasado fue el día en que se dieron más platos de comidades de la existencia de TdC, 512 platos.
Afirmar que nadie en España ha muerto de hambre durante la pandemia podría aceptarse, sin embargo decir que la gente morirá de hambre por la pandemia (ni hay trabajo, y a los que pueden trabajar se les cierra el centro laboral) está fuera de toda duda, de tal manera que si no es por los centros NO gubernamentales , desde Cáritas pasando por Cruz Roja, con todas las manifestaciones en los barrios por congregaciones religiosas, esto estaría ya
al borde de una explosión ciudadana.
Yo he visto llorar (lo juro) por no tener nada que llevarse a la boca en TdC, y he visto a una familia con dos hijos muy pequeños darles de comer en un rincón de la entrada del convento, alejados de la miradas de la gente, porque los había desahuciado.
Tu ya sabes como es la entrada, pues en el rincón del ascensor, frente el almacén, allí les pusieron una mesa y cuatro sillas, y me consta que esa noche les dejaron dormir allí.
En fin, no digo más porque no deseo hablar y hay cosas que no se me permiten decir bajo palabra que he dado .
Un abrazo y esperemos que la vacuna funcione, esperemos, eso es un poco de aire fresco
Salut
La vacuna va per llarg pel que estan dient, i compte que a Dinamarca el virus ha mutat i la vacuna ja no serveix. No saben res, i poca cosa poden fer les autoritats, donant pals de cec com al joc de trencar l'olla, el 2021 serà pitjor, molt pitjor que el 2020, el cansament de la gent s'ha acumulat, i hi haurà aldarulls seriosos i possiblement saquejos.aixó no pot acabar bé.
ResponEliminaYa te he comentado en la entrada de que estoy de acuerdo literalmente. Las cosas hay que verlas desde dentro el toril, desde la barrera y como espectador se desconoce todo.
EliminaTe aseguro de que sino tuviera nada que llevarles a la boca a mis hijos, yo vendría cargado de comida igualmente. Y de seguro, todos los que te leen, de seguro, digo, también.
salut
Per aixó parlo d'aldarulls i saquejos, de moment ja s'han revoltat els autònoms i no es una questió del moment, ja ho veuràs.
ResponElimina