Les intel·ligències artificials han arribat per quedar-se, però la realitat és que moltes de les seves funcions encara estan per descobrir-se. Això sí, ja hem començat a veure mostres del que són capaces aquestes eines: creació d'imatges, cerques precises o una redacció al nivell humà són algunes de les capacitats de què disposen les IA. A aquestes, ara s'hi afegeix un nou ús del més peculiar: entretenir els teleoperadors. Així ho recull el diari El Confidencial, que compta com Jolly Roger, un sistema creat per l'enginyer californià Roger Anderson, ja ofereix els seus serveis als usuaris interessats a fugir de trucades promocionals.
"Lluita contra els molestos venedors telefònics i els malvats estafadors". Aquest és l'anunci que un es troba a accedir al lloc web de Jolly Roger, l'origen del qual es remunta a una trucada al telèfon fix d'Anderson, en què un teleoperador va dir una "paraula malsonant" al seu fill. La plataforma utilitza intel·ligència artificial per activar un contestador automàtic que utilitza algorismes per mantenir “converses realistes” amb telefonistes i anunciants.
D'aquesta manera, mantenint la línia telefònica oberta, els compradors d'aquest robot, disponible des de dos dòlars al mes, mantenen ocupats aquestes empreses i, conseqüentment, aquestes perden tants diners com temps. "Al mantenir ocupats els dolents, evites que molestin altres persones innocents i els colpeges on més els dol... les seves bitlleteres... perquè no importa quan ho intentin, els nostres robots mai no compraran res. I el millor de tot, obtens enregistraments de cada trucada, perquè puguis escoltar-los, recaragolar-te, i riure molt!”, descriuen a la web.
Per fi la intel·ligència artificial té alguna utilitat útil.