Els Mossos d'Esquadra ultimaran avui el dispositiu de seguretat dissenyat els últims dies per garantir la celebració del ple d'investidura que comença demà i per impedir l'accés al Parlament de Carles Puigdemont, després d'anunciar l'expresident la voluntat d'estar al ple. Un pla que contempla el tancament del parc de la Ciutadella, al qual només es permetrà accedir mitjançant l'acreditació per assistir al ple, segons han confirmat a La Vanguardia fonts al corrent del dispositiu “de màxims”.

Mentrestant, Sergi Pamies es dirigeix ​​el Molt Honorable president del Parlament: Em prenc la llibertat de dirigir-me públicament per demanar-li, si us plau, si podria canviar el dia del debat d'investidura. Dijous no em va bé. En principi semblava que seria dimecres i no tenia cap inconvenient. Al contrari: era la manera d'accelerar un bloqueig polític que, com escrivia ahir Pau Luque, sol confondre la independència amb l'adrenalina. La qüestió és que dijous tinc un compromís fora de Barcelona, ​​agendat (vaig aprendre aquesta paraula dels polítics) des de fa setmanes.

I la pregunta que em faig, és, i si els mossos no l'aturen per fer-li la guitza?, i així demà es podrà fer el ple per proclamar president de la Generalitat Salvador Illa. Puigdemont és un cadàver polític passi el que passi demà, en què té prevista la seva arribada a les 9 del matí, segons acaba d'anunciar a les xarxes. L'últim acte sol ser sagnant i èpic, però aquest no serà el seu cas, serà un acte amb acta de defunció, d'una defunció llargament anunciada. De Puigdemont i Juntsxcat, l'únic que es podrà dir, és que mai tan pocs, han fet tan de mal a tot un país. Miserables.