En el seu afany per marcar l'agenda política i avançar-se als esdeveniments, Isabel Díaz Ayuso ja ha felicitat el 2025 des de la Puerta del Sol. La presidenta de la Comunitat de Madrid va difondre ahir, dia de Sant Esteve i quan encara en faltaven sis per a Cap d'Any, un vídeo de la celebració de la nit de Cap d'Any. Amb l'estètica pròpia d'un anunci de la Loteria de Nadal, l'equip de comunicació de la líder madrilenya ha creat una petita història en què el rellotge que dóna les campanades s'apaga de forma sobtada i són els ciutadans reunits a la plaça els mateixos que s'uneixen perquè la resta dels espanyols es prengui el raïm com cada any. Davant el desconcert generalitzat, una noia proposa picar de mans simulant cadascun dels dotze tocs i els congregats, inclosos els presentadors de televisió, secunden la seva “solidària” idea. “A la Comunitat de Madrid, celebrem 2025 més units que mai. Feliç any nou”, diu Ayuso al missatge que acompanya el vídeo a les xarxes socials. Jo, ni trec ni poso rei, o reina en aquest cas, em limito a informar de les seves negligències.
 
Però hi ha un altre vídeo. La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, va presentar dijous passat a Majadahonda el vídeo amb què l'administració pública felicita els madrilenys per Nadal i promociona la Regió. És fet i protagonitzat per institucions de l'Opus Dei. Per representar els madrilenys i convidar a anar a visitar la regió, aquest any s'ha comptat amb la nena Lucía Torres, cantant de musicals, i el cor del col·legi Tajamar, un col·legi masculí de l'Opus situat a Vallecas i que segrega i defensa la separació educativa per sexes. El seu naixement el 1958 va servir per secundar “un desig exprés” del fundador de l'Opus Dei, José Maria Escrivà de Balaguer. La lletra de la nadala, que segons la mateixa nota de premsa de la Comunitat “plasma al text la idea de la regió com a casa de tots i espai per sentir-se lliure”, ha estat composta per un professor del mateix centre religiós. Tal com es pot veure al final del mateix vídeo, l'entitat encarregada de l'elaboració del material audiovisual, penjat a totes les xarxes socials oficials, ha estat la Fundació Beta Films, dedicada també a documentals del fundador de l'Opus i inscrita al Registre del Ministeri el 1992. La seva seu social està precisament a la mateixa direcció del col·legi Tajamar, carrer Pío Felipe número 12 de Madrid. El que és habitual en les produccions audiovisuals d'administracions públiques és que s'encarreguin a empreses audiovisuals per contracte menor o contracte dins un plec obert per a aquest tipus de serveis. Aquest cas és especial perquè ho ha fet una fundació, una figura que no és una empresa, ja que no té ànim de lucre i el seu objectiu no és econòmic o de negoci sinó la consecució dels seus fins fundacionals. En el cas de Beta Films: “Promoure a Espanya ia l'estranger activitats sense ànim de lucre que contribueixin a la producció i distribució d'obres i d'enregistraments audiovisuals, així com a l'edició, la realització i la divulgació de tota mena d'obres literàries i artístiques; que tinguin –tant les primeres com les segones– un contingut formatiu o de recerca, per tal de fer-les arribar al màxim nombre possible de persones, sense perseguir cap objectiu comercial”. 
El cas del vídeo nadalenc de la Comunitat de Madrid ni té contingut formatiu ni de recerca. Tot i tractar-se d'una administració pública no s'opta per publicitar un col·legi públic, sinó pel cor d'aquest centre privat concertat, que també ha estat destacat i promocionat als canals de difusió i notes de premsa de la Comunitat de Madrid i de la presidenta. De fet, aquest cor va ser precisament guardonat per la Comunitat fa un mes, als Premis Infància 2023, “per la seva aposta per la música per a l'educació i la seva contribució a la celebració de Nadal amb les nadales”. El videoclip també ha estat polèmic perquè s'hi fa promoció de la firma de roba El Ganso, la marca del qual es pot veure en unes lletres molt notòries al suèter de la protagonista durant tota la nadala. Sota la tornada “és Nadal a Madrid”, es veu els nens del cor i la protagonista que canta recórrer el pessebre o la Porta del Sol de Madrid, un moment en què la cantant abraça l'única família que surt al vídeo, composta per pare, mare i quatre fills. "Es tracta d´un homenatge del Govern regional a tots els madrilenys, que també són protagonistes juntament amb diversos municipis i espais emblemàtics de la capital", destaca la nota de premsa de presentació. 
Preguntada la Comunitat per si ha fet algun desemborsament, per què ho ha fet aquesta fundació i amb quin sistema de contracte, fonts de premsa destaquen a elDiario.es que l'encàrrec es va fer a la productora 30 anys S.L., vinculada al manager de Los Secretos , Víctor García (el tema musical ha estat compost per Álvaro Urquijo, el cantant que també apareix en un altre treball anterior amb el cor Tajamar). Tot i això, el logotip que apareix en la producció del vídeo, que està penjat a totes les xarxes, és el de Beta Films. Preguntada la fundació per aquest assumpte, un portaveu de la mateixa confirma a elDiario.es que “així es va quedar amb Víctor García, que aparegués el nostre logo”, encara que “nosaltres no tractem mai amb la Comunitat, sinó amb 30 anys S.L.”. Ni la Comunitat ni Beta Films han contestat la pregunta sobre l'import que s'ha pagat pel videoclip: “Com tots els contractes menors, es publicaran al Portal de Transparència en temps i forma”, declaren a la Comunitat de Madrid. Beta Films era una societat anònima, és a dir, una empresa, fins al 2005, quan es va extingir per inactivitat, segons el registre. “Des del 1992 la productora es va constituir a la Fundació –Fundació Beta Films–, forma jurídica que millor s'adapta als fins socials amb què va néixer i que segueix mantenint actualment”, explica des de la seva pròpia web, que mostra documentals, entrevistes i ofereix serveis també d'esdeveniments. el diario.es