En el moment de l’accident el conductor no estava mirant la carretera ni tenia les mans al volant. Recordem que estava enfeinat buscant el mòbil. Tot i això, l’Autopilot va permetre que, sense “estar alerta, conduir amb seguretat i controlar el vehicle”, passés una cruïlla a més de 80 km/h. Altres fabricants utilitzen càmeres que controlen si el conductor està mirant la carretera i emeten un avís.
La raó de caràcter psicològic és més subtil i alhora més profunda. Autopilot es pot traduir per pilot automàtic, un terme connotat i que porta a un equívoc. Els demandants van acusar Tesla de “desinformar” amb vídeos trucats i amb afirmacions enganyoses, com que “el nostre sistema de conducció és més segur que un humà”. Tot això fa que el conductor d’un Tesla, quan te l’Autopilot posat, tingui una falsa sensació de seguretat que el porta a abaixar la guàrdia; a mesura que el cotxe pren decisions encertades, augmenta la confiança que la pròxima també ho serà. Fins que no ho és.
La Societat d’Enginyers d’Automoció (SAE) defineix sis nivells d’automatització de la conducció, que van del 0 –sense automatització– a l’automatització total del nivell 5. Les campanyes de Tesla, les promeses incomplertes de Musk i el mateix nom d’Autopilot ens situen de manera velada al nivell 5 d’automatització, i no: els Tesla tenen nivell 3. Aquest decalatge entre capacitats reals d’un sistema i la seva percepció porta a la falsa sensació de seguretat.
Però això no és exclusiu dels Tesla. Ni tan sols dels automòbils. Hi estem exposats sempre que fem servir un sistema de predicció basat en IA com ChatGPT, Copilot, Claude o l’Autopilot. Quan ens assisteix en la recerca, l’escriptura de codi de programació o en simulacions financeres, no podem estar mai segurs de si en podem estar segurs. I això ens fa un 66% responsables de les conseqüències negatives. - Josep María Ganyet.
Lo que no es normal es tu te agaches a buscar un objeto y dejes el coche circulando solo por la ciudad con la conformidad de que da igual porque llevas el piloto automático.
ResponEliminaEste aceptar como válido que la máquina sustituye al humano es cuanto menos ridículo.
Salut
I ja veus les conseqüències, el que no entenc és perquè ha de pagar TESLA.
ResponEliminaEntenc ara perque mai hi haurà cotxes voladors sobrevolant les ciutats, seria el caos absolut.
Salut.
Aquí se tipificaria de "distracción temeraria" con resultado de doble homicidio, según el codigo de circulación y el codigo penál.
ResponEliminaTampoco yo entiendo la condena a Tesla, porque lo que ha habido es una torpeza flagrante en la conducción del vehículo, con piloto automático o sin él.
El juéz debe tenerle mania a Elon Musk.
Saludos.
No se entiende que culpen a Tesla en un 33%, pero la pregunta és: ¿si Tesla por un 33% debe pagar 243 millones de dólares?, el gilipollas de George Mcgee ¿cuando deberá pagar con su 66%?
ResponEliminaSaludos.
Es difícil entender la responsabilidad de este tipo de hechos,es como en el caso de las indemnizaciones de los seguros ante accidentes.Tesla tiene un sistema de seguridad en sus coches,que los bloquea,si cambias un tornillo,por tu cuenta,aún así pasan estas cosas.Con lo bien que iba en mis seiscientos,que en plena carretera desarmaba medio motor,si hacía falta
ResponElimina