El relativament honorable Conseller d'Interior Felip Puig s'ha entestat en ser noticia dia si i dia també, encara que sigui a base de marejar als conductors amb els 30, 80, 120 o ara 130 quilómetres per hora que proposa que es pugui autoritzar a circular als vehicles per les autopistes. Al RACE (Real automòvil club de España) li sembla bé la mesura i en canvi el RACC diu que no, així com el Govern espanyol. Val a dir que tan uns com altres saben que la gent circula per l'autopista entre 130/140 quilòmetres per hora, llevat dels conductors perillosos que circulen a 100 quilómetres hora i pel carril del mig.
A Alemanya a la majoria d'autopistes no hi ha limitada la velocitat, però clar, és que els conductors són alemanys, però si aqui quan la velocitat màxima permesa és a 120 per hora i es va a 140 o més, si s'autoritza a anar a 130 el personal anirà a 150 o més, i ja no dic res de si es treia el límit de velocitat com a Alemanya. De fet, aquestes normatives, no deixen de ser intromissions de l'Estat en la cosa privada dels ciutadans, car la majoria condueix com cal, hi ha algun esbojarrat aspirant a Fittipaldi, i bastants dels qui circulen pel carril del mig a 90 o 100 per hora, que són als qui s'hauria de perseguir i multar com cal.
Però aquests no l'interessen a l'Administració, aquí del que es tracte és de recaptar com sigui i quan més millor. Els sis punts que em falten del carnet de conduir són per dues multes per anar sense el cinturó de seguretat posat, i ambdues en zones urbanes (Manlleu i Sant Celoni), i el que em pregunto és si l'Estat té algún dret legal lúcid i lògic a obligar-me a posar el cinturó de seguretat dins el meu cotxe, car el portar-lo posat o no, m'afecta només a mi, no a la resta de conductors. Jo us diré quina és la única raó, la ignorància i desconeixement congènits de l'Administració, i sobretot l'afany recaptatori. Si algu pensa que vetllen per la nostra pròpia seguretat que s'ho faci mirar, els importa un rave.
Relativament honorable.
ResponElimina