. . . Una curiosa història de l''antropòleg americà Loren Eiseley, 

«Trobar un altre món, no és únicament un fet imaginari. Pot passar als homes. I també als animals. De vegades les fronteres llisquen o es confonen: n'hi ha prou amb ser-hi en aquell moment. Jo vaig presenciar com li passava això a un corb. Aquest corb és veí meu. Mai li he fet el menor dany, però té bona cura a mantenir-se en la copa dels arbres, volar alt i evitar la Humanitat. El seu món comença on s'atura la meva feble vista. Ara bé, un matí, els nostres camps es trobaven sumits en una boira extraordinàriament espessa, i jo caminava a les palpentes cap a l'estació. Bruscament, van aparèixer a l'alçada dels meus ulls dues ales negres i enormes, precedides d'un pic gegantí, i tot es va allunyar com una exhalació i amb un crit de terror com espero no tornar a sentir un altre en la meva vida. Aquest crit em va obsessionar tota la tarda. Vaig arribar fins al punt de mirar-me al mirall, preguntant-me què hi hauria en mi de espantós ...
»Per fi vaig comprendre. La frontera entre els nostres dos mons s'havia esborrat a causa de la boira. El corb, que s'imaginava volar a la seva altura acostumada, va veure de sobte un espectacle esglaiador, contrari per a ell a les lleis de la Natura. Havia vist a un home que caminava per l'aire, al cor mateix del món dels corbs. Hi havia presenciat una manifestació de la raresa més absoluta que pot concebre un corb: un home volador ...