- EL MEU BARRI DE LA CREU ALTA -

El barri al que em vaig a mudar és segur? Per respondre a aquesta pregunta als Estats Units ja no cal visitar la zona ni consultar als veïns, n'hi ha prou amb Internet per a veure fins i tot fotos de persones condemnades que viuen a prop del teu nou habitatge, cosa que, per a alguns, fomenta "la por i la paranoia". La seguretat és vista com una de les grans preocupacions dels nord-americans, que volen saber qui viu a la casa del davant i amb qui jugaran els seus fills al parc de la cantonada, al·leguen les empreses dedicades a aquest nou servei.
Estan instal·lats els nord-americans i aqui comencem a caure en la mateixa estulticia, dins la societat de la paranoia, tot i què aquí que encara no hi hem acabat d'arribar del tot i no ens fem de moment aquestes preguntes, possiblement perquè la resposta és simple i senzilla: tenim els veïns que tenim i no els que voldriem, i ja ens hi adaptarem. Al pis del costat de casa en dos anys hi ha hagut magribins, senegalesos, brasileiros, cubanes, andalussos i d'algún país de l'est. Els únics que han donat problemes era ella catalana i ell andalus, però ha estat l'excepció.
No puc tenir por de cap d'ells, ni ells n'han de tenir de mi, simplement convivim en el dia a dia i en conjunt ens preocupen altres qüestions més simples i prioritàries que les pors banals i paranoides d'una societat malalta, sense possibilitat de cura.
El meu barri té un índex alt d'immigració, només cal veure la plaça Jonqueres on entre la mainada de tan en tan n'hi ha algún de català, i un nano magrebí dels qui juguen a pilota que imita la narració del Mestre Puyal.
El meu barri és un barri segur on mai passa res i pots passejar-hi tranquil, fins el punt que l'altre dia - despistat de mena com sóc - em deixava quaranta euros al caixer i un noi bolivià em va avisar del meu descuit.