Creada per Pau García-Milà i Sergio Galiano, es basa en el què ens agrada i el què odiem Els emprenedors Pau García-Milà i Sergio Galiano han presentat aquesta setmana Bananity, una xarxa social que es caracteritza per basar-se en els gustos dels seus usuaris, enlloc de compartir continguts com podem fer en altres espais ja existents com Facebook. Així, el sistema s'organitza al voltant d'allò que ens agrada i allò que no ens agrada. A partir d'aquesta idea de disposar de dues llistes, una d'interessos i l'altra d'allò que odiem, el web ens ofereix la possibilitat de debatre sobre els diversos elements (personatges com Messi o Mourinho, accions com fer-se el llit, restaurants, menjars o qualsevol altre element que sigui susceptible a valoració positiva o negativa, actualment ja n'hi ha a milers creats durant el període de proves pels primer usuaris), així com de permetre als contactes suggerir-se elements per incorporar a alguna de les llistes. A més, a partir de les nostres preferències, el web també ens recomanarà tant altres elements per estimar o odiar com usuaris amb els que hi tenim força elements en comú en ambdues llistes. Així, doncs, Bananity és, per concepte, una bona idea per, en un futur i com ja ha indicat Sergio Galiano, convertir-se en un "majordom" per fer recomanacions sobre tot tipus d'aspectes de la vida diària. De fet, no seria estrany que, en cas de voler rendibilitzar el projecte, hi acabessim trobant algun tipus de recomanació "premium", que algun patrocinador podria pagar per fer sortir, en funció precisament dels nostres gustos, assegurant-se un objectiu, o "target", molt més ben definir, no tant a partir de dades personals, sinó per allò que li agrada i que pot tenir en comú amb l'anunci. De moment, el web ha estat inaccessible durant una part del dia per l'alta afluència d'usuaris, portats pels missatges de Twitter d'Andreu Buenafuente i la posterior presentació d'ahir, i no s'admeten registres directes, sinó que cal sol·licitar una invitació perquè encara es troba en fase de proves, "beta". Al projecte també hi participen Acens com a soci tecnològic o Albert Martí, qui en serà el director general. NACIODIGITAL.CAT


Aquesta nova xarxa social és una més per consumir per part d'una societat avorrida, cansada de tot, que ara tindrà una joguina nova per desbarrar a tort i a dret. Només cal passar-se pel twitter per veure la quantidad de vacuitats i bestieses que es poden arribar a piular al cap del dia. Més és el que hi ha, un oceà de buidor.