- cementiri de Hammamet -
Un dels primers escrits que vaig publicar en aquest bloc, va ser la crónica de les nostres vacances a Hammamet (Tunisia) el més de setembre de l'any 2006. Veureu no em varem quedar massa satisfets, i ni tan sols vaig guardar la majoria de fotos que vaig fer, llevat d'aquesta del cementiri de Hammamet poble. Les platges deixaven molt que desitjar, força  brutes i molt deixades en general. Dic aixó, perquè tinc seriosos dubtes de si varem estar realment a Tunisia, atès l'agència de viatges Nautalia fa una propaganda per la radio on parla de platges d'aigües cristal·lines i arena blanca. Molt deu haver canviat o la publicitat és enganyosa, de fet, el preu, menys de 400 euros per persona a mitja pensió em fa pensar que no deuen ser precissament les platges del Carib.

Del 9 al 16/2006 - VACANCES A HAMMAMET (TUNISIA)

12/09/06 - Ahir i avui ha plogut al parc temàtic de Yasmine Hammamet - Tunisia - on estem de vacances amb la Nuri. Ahir varem aprofitar per anar a veure el poble de Hammamet que te mès de francès que no pas d'arab, llevat de la Medina i el suq, que son bastant autèntics; hi ha tambè un passeig nou vora mar, blau i blanc que es al costat d'un cementiri de rara bellesa, atès que en ser obligatori enterrar a tothom al terra i de cara a la Meca, les tombes resten escampades sense cap ordre determinat. Hi ha una placa que diu que aquest passeig fou inaugurat el mès de setembre passat pel Princep Albert de Mònaco.
Per la tarda com no plovia hem passejat per la Medina nova al costat del complex turistic on hi ha tambè Carthago Land un altre parc temàtic, que vindria a ser un Port Aventura en petit. No està del tot malament, fins i tot hi ha uns "troncs" i un "Colorado Canyon".El mès interessant d'aquesta Medina nova ès el "suq nou" tambè força gran on s'hi pot trobar de tot a base de regatejar i regatejar. Hem trobat un lloc on fan un bon te a la menta i constato que a Yasmine Hammamet es on hi ha la quantitat de pizzeries mès gran del mòn per metre quadrat. A mès a mès del temps, no ho he encertat tampoc amb la novel.la "En el nom del porc" que em vaig endur; com diu el seu tìtol es una porcada de historia, per la cual el seu autor en Pablo Tuset, el del "croassant" - que ja era molt fluixa i inversemblant - hauria d'estar condemnat a la "pressò de paper" de per vida. La veritat ès que feia temps que no llegia una història tan dolenta, pocasolta i perquè no dir-ho, estùpida. Sort que la Nuri s'ha emportat "l'ombra del vent" i la podrè rellegir. Demà sembla farà bon temps i podrem anar a la platja. Esperem-ho.

13/09/06 - Son quarts de vuit del mati i està plovent, de fet des que hem arribat, llevat del primer dia cada dia ha plogut. Ahir a la tarda aprofitant una treva anarem a passejar pel port i ens adonarem que rere hi ha una especie de Empuriabrava amb els seus canals i les barques enfront l'apartament, tot molt bonic; pero hi plou. A veure si demà cambia, tot i que els del temps diuen que fins divendres seguirem igual i nosaltres marxem dissabte a la tarda! Malgrat tot m'ha salvat rellegir "l'ombra del vent" i ès que sempre s'ha de cercar la part positiva. A banda, a mi que les pizzes ni fu ni fa, tardarè en tornar a tastar-les, ès el meu plat ùnic de dinar cada dia, la resta de la carta es millor deixar-la a la cuina. No se si es degut al mal temps, pero la platja esstà molt bruta amb més d'un 'lloro' deambulant entre les aigues tèrboles i dedueixo no tenen màquines per netejar l'arena donat el seu estat lamentable de deixadesa.

14/09/06 - Doncs mireu, avui tambè plou, ho ha fet practicament tot el mati, cap al migdia ha parat, pero just quan anavem a dinar ens ha caigut un ruixat que ens hem quedat xops, fins al punt de tornar a l'hotel a cambiar-nos, ara que ja hem aconseguit dinar torna a ploure i pinta encara mès malament que els dies anteriors, els quals almenys per la tarda no plovia i es podia sortir a passejar. L'Hotel on estem allotjats (de 5 estrelles) està força bé, però el personal és francament desagradable, com els tunissians en general i si per esnmorzar vols un suc de taronja natural, l'has de pagar a part.

15/09/06 - Per fi, desprès que ahir a la nit caiguès sobre Hammamet un aiguat de mil dimonis i tres-cents-mil llampecs - devia ser la traca final - avui hem gaudit de sol, calor i un avis de Travelplan que demà a les set de la tarda ens vindràn a recollir per marxar. Almenys ens hem pogut banyar malgrat la mar agitada, pendre el sol i per la tarda anar a la piscina. Esperem que demà continui igual. Val mès tard que mai.

16/09/06 - Avui, precisament avui que és el dia de marxar, s'ha aixecat el sosdit, radiant, ni una sola boira enterbolia el cel d'un blau intens i el sol taronja enlluernan sorprès i cofoi la platja, ja a les set del mati, suposo hi ha ajudat el fort vent que no ha cessat en tota la nit, o en Murphy hi ha tingut quelcom a veure. Malgrat tot la temperatura ha experimentat un sobtat descens de set o vuit graus i fins al migdia no ha començat a notar-se la calor. Ara son les quatre i estem fen temps fins les set que ens ha de recollir l'autocar per dur-nos a l'aeroport. A tall d'inventari, diria que a Marrakech varem deixar-hi el cor, a l'Havana l'angoixa i aqui la mès absoluta de les indiferencies.

17/09/06 - Ja som a casa. Aixó de viatjar, avui en dia es una collonada, hem estat una setmana a Tunisia i no hem vist practicament res, la sensació que hem dona es que si agafes un avió ja no vas be, no deixes de ser més que un turista, quan el que tindriem d'intentar es ser viatgers. Cert és que no ens hem apuntat a cap excursió, un altre error fer-ho, "si hoy es martes esto és Bélgica" Tinc un amic que va fer un creuer d'aquests de "vacaciones en el mar" per la Mediterrània: a Atenes hi varen arribar a les vuit del matí i a les tres ja havien de tornar a embarcar o emvaxellar. No anem bé, cada vegada aquest entorn s'assembla més i més al "món feliç" de l'Huxley, i no m'agrada gens. Si mai ens perdem no ens busqueu a Tunisia.

afegitó:En ser novell en la cosa blocaire encara no havia aprés que es podien publicar els escrits per separat i els anava afegint u rere l'altre, en ordre invers clar. Aquí, els he posar en l'ordre correcte.