Aquest comentari té ja un parell d'anys, enguany es compleixen 35 anys de l'estrena de Blade Runner de Riddley Scott inspirada vagament en un conte curt de Philip K. Dick: SUEÑAN LOS ANDROIDES CON OVEJAS ELÉCTRICAS? - si el voleu llegir: aquí

"Una vegada em va passar: em vaig fondre i algú acabava d'adquirir un animal. I un altre dia -els seus trets es van enfosquir per un instant; el plaer s'havia dissipat-, vaig sentir en una persona l'animal que havia mort. D'altres tenien alegries per compartir... Jo no en tenia cap, com saps; però això vaig reanimar aquesta persona. Un pot arribar fins un suïcida en potència; el que un té, que un sent, pot...

-Ells rebran la nostra alegria -Va replicar Rick-, però nosaltres canviarem el que sentim pel que ells senten i la perdrem. -No perdrem realment el que sentim, si ho tenim clarament en l'esperit. Mai no has sentit del tot la fusió, veritat, Rick?".
-
"Jo he vist coses que vosaltres mai creurieu. Atacar naus en flames més enllà d’Orió. He vist raigs C brillar en la foscor, prop de la porta de Tannhauser. Tots aquets moments es perdran en el temps com llàgrimes en la pluja."

Philip K. Dick, Somien els androides amb ovelles elèctriques? -