Parla Júlia al seu bloc de pel·lícules antigues. M'ha fet pensar en una pel·lícula que ja vaig comentar en un escrit l'any 2010, que vaig veure de jovenet i que em va impresionar molt: EL SALARIO DEL MIEDO, de Henri-Georges Clouzot, protagonitzada por Yves Montand, Charles Vanel, Vera Clouzot, Folco Lulli i Peter van Eyck.
La història va d'uns eropeus als qui contracten per dur nitroglicerina en uns camions que es necessària per apagar l'incendi en unes explotacions petrolíferes.
El risc que el carregament exploti amb la menor sacsejada dóna a la missió i per tant a la pel·lícula-no només un grau de suspens memorable, sinó també un togairebé nihilista de vegades realment emotiu.Tots són perdedors els qui accepten la arriscada missió, de fet el cinema està farcit d'històries de perdedors, potser perquè l'espectador si sent més identificat. Passa el mateix amb els dolents, i el cinema ha donat grans dolents com Jack Palance.
El Salario del miedo, rodada en un bon blanc i negre té el final lògic i raonable dins el cinema de Clouzot, lluny del que li haurien donat a aquesta fàbrica de destruir cinema que és Hollywood. Fa anys que no l'he tornar a veure, però estic segur que ha envellit bé. Curiosament té algunes reminiscencies o aixó em va semblar e el seu moment amb LA CAZA de Carlos Saura, una altra obra mestre d'obligada visió i revisió periódica.
*