EL VUITÈ DIA



Déu va treballar sis dies i descansà el setè. L'home no és Déu, es cansa abans, pel que ha considerat que dissabte també li corresponia com dia de descans. Aquesta decisió no va trobar una expressa objecció per part de la Instància Suprema. «Si ha sortit bé amb dissabte, potser també coli el divendres», vaig pensar, i vaig dirigir a déu una sol·licitud amb el següent contingut:

«A causa del cansament que sento després de dilluns, dimarts, dimecres, dijous i divendres, prec tingui a bé atorgar-me també el divendres com a dia lliure de treball. Homo Sapiens. »

No hi va haver resposta, de manera que vaig considerar que també el divendres m'havia estat atorgat.

No obstant això, entre dimecres i la resta de la setmana quedava l'horrible dijous. Res cansa més que la feina l'últim dia de la setmana laboral. Així que vaig escriure, aquest cop amb més atreviment:

«"L'home és una canya pensant "(Blaise Pascal, 1623-1662). Jo penso que tampoc he de treballar els dijous. »

 Ara la meva setmana laboral acaba el dimecres a la tarda. Sí, però aquest dimecres .... El silenci de Déu em va donar valor.

«Exigeixo la supressió de dimecres com a dia laborable. Prometeu.»

Quant a dimarts, em vaig rebel·lar ja obertament:

«"Dir home omple d'orgull "(Maxim Gorki, 1868-1936). Dimarts atempta contra la meva dignitat. Estic en total desacord i acabo el dilluns»

No hi va haver resposta, així que amb el dilluns va ser molt fàcil. N'hi va haver prou amb un telegrama: «Dilluns també queda exclòs.»

Ara tenia set dies de la setmana lliures i em sentia orgullós de la meva rebellia (L'homme révolté - Albert Camus, 1913-1960). Però al cap d'un temps em vaig donar compta de que la setmana només tenia set dies i, per tant, jo no podia tenir més de set dies lliures a la setmana. Semblant limitació de llibertat em va semblar inadmissible. Així que telegrafiar a Déu:

«Crear immediatament un vuitè dia»

No va contestar, cosa que em va afirmar definitivament en la meva convicció que Nietzsche tenia raó (Friedrich Nietzsche, 1844-1900) i Déu no existia. Però en aquest cas, qui era el culpable que la setmana només tingués set dies i que jo no pogués tenir més de set dies lliures a la setmana? Vaig agafar un pal i em vaig posar a l'aguait a l'escala. Quan passi un veí, li etxzibaré una garrotada. Després de tot, algú ha de ser el responsable de la injustícia que se m'ha fet.

Slavomir Mrozek

8 comentaris:

  1. me lleva ud loco...no se por donde poner lo que pienso, no quiero dejar de pensar..salut

    ResponElimina
  2. Miquel: haurem d'afegir més díes a la setmana, amb vuit no n'hi ha prou

    ResponElimina
  3. La leche...me sale ud con un montós de asteriscos y diseños varios ¡¡¡¡ vive Dios ¡¡¡ que venga Aloso Quijano y se nos lleve ¡¡¡¡

    ResponElimina
  4. Miquel, amb més o ments fortuna m'he limitat a traduïr el text de Mrozek, però respectant el format.

    ResponElimina
  5. ¿Desde cuando hay siete días a la semana? ¿quien puso este calendario? ¿no era la luna quien regia nuestro calendario?

    ResponElimina
  6. ¿la luna? no me digas que sabe contar hasta siete.

    ResponElimina
  7. El calendario lo rige la luna ¿no? a los meses me refiero...

    ResponElimina
  8. Temujin: Como andamos sobrados de calendarios, entre el romano, el maya, los chinos el sumsum y el corda, acógete al que más te convenga, y si hay queja duda pregúntaselo a Slavomir Mrozek (no se si vive) que es el padre de la criatura.

    ResponElimina

B L O C S
COMENTARIS
  • Francesc Puigcarbó
    Francesc PuigcarbóPuchi, ¿Puigdemont o Putin? Cap dels dos diria que hi té res a veure.
  • Tot Barcelona
    Tot BarcelonaNada, nada, a esperar, a ver lo que dice Puchi de todo esto. Hasta ahora no ha hablado, algo nos dirá.
  • Francesc Puigcarbó
    Francesc PuigcarbóSi has somrigut, objectiu assolit.Salut.
  • Francesc Puigcarbó
    Francesc PuigcarbóMonterroso tenia la habilidad de decir muchaS COAas conm muy pocas palabras. Lo bue si bre cuatro veces bue eso no es de Monterroso, es de Victor Canicio.Un abrazo.
  • Júlia
    JúliaI tant
  • María
    MaríaMmm...permítelo siempre que lo desees, por favor, no sabes cómo te lo agradezco, porque es verdad q este hombre es maravilloso! Aunq no esté en absoluto de acuerdo con la opinión de Sábato q es otro monstruo ..las dos versiones q da, pueden ser de buenísimos escritores ..los ma…
Widget byTutorial Blog
-

ADMINISTRADOR DEL BLOC