ÚLTIMS ESCRITS - ACTUALITAT - INFORMACIÓ - OPINIÓ - CULTURA - COSES DE LA VIDA

OPERACIÓN PALACE


Si t'han de prendre el pel, que sigui de manera intel·ligent i didàctica: Això és el que ha perpetrat aquesta nit Jordi Évole a Operacion Palace, on ens ha fet creure que tot el cop d'Estat del 23F era pur teiatru, que tot estava arreglat, amb declaracions de gent com Leguina, Gabilondo, Vestrynge, Onega, Mayor Zaragoza, Garci (inventant-se una història d'una pel·lícula) i més actors politics del moment. En acabar la primera part del programa ens han fet saber que tot havia estat un muntatge, no del cop del 23F, sinó de l'Évole, i aquí hem entrat ja en la cerimonia de la confusió. Diria que la majoria hi hem caigut de quatre potes, tot i que cantava una mica en Garci, però com ho han lligat falsament amb 'volver a empezar' i l'Oscar aconseguit, ha colat.

La idea de fer aquest programa, expliquen des de València, que va sortir d'ací.

Després han encetat un col·loqui amb Évole, Gabilondo, Garbiñe Biurrun i Eduardo Serra, ex ministre de defensa del govern d'aquells temps. Un col·loqui que estic seguint, pero ja no importa, el pel ja ens l'han pres. Évole ha aconseguit una nova versió de la Guerra dels Mons d'Orson Welles, molt intel·ligent i lúcida, l'ùnic que no sé, és exactament a on volia anar a parar amb aquest experiment. Jo si que ho sé on vaig a parar, m'en vaig a dormir, amb la sensació que m'han pres el pel, però m'en vaig al sobre amb un lleuger somriure als llavis.


14 comentaris :

  1. Chico, opinamos igual.
    También pensé en OW y la Invasión de los Mundos. Pero he de hacerte un inciso, cuando lo de Milans del Boch dudé, y dudé porque Milans del Bosch, que no Armada (aunque partidario) era el principal mentor del golpe. De la misma manera que aquí nos hicieron creer que Tejero era el cornudo, el que no se enteró de nada, han dejado de lado a M d B porque nunca interesó como mentor del rey que se supiese. Ese era el caballo blanco, aunque se desviara la atención para Armada al final.
    Ese día, el 23 F, estaba en la Facultad de Geo y Hist, en Les Corts, y fui a buscar a mi amigo Antonio Martín, que en aquel entonces era alcalde del Prat (PSUC)en el Panda que tenía (él había hecho mayores de 25 en el ICE), a la Facultad de Derecho, y pensamos que si ganaban los del Tejero se lo iban a pelar. Tal como te lo cuento.
    Salut

    ResponElimina
  2. Vi el programa de Evole y la verdad me mosquee cuando los tanques de Valencia, ¿solo seis tanques en una Capitania?. Vestringe algo dijo, y Gabilondo tambien dijo lo del elefante que pasaba delante de nosotros.
    No se lo que paso y ademas me da igual, soy consciente de que vivo en una democracia manipulada para mantener una oligarquia en el poder y esa es mi preocupacion, el fracaso rotundo de la democracia en este país de manos de gente que es incompetente, ineficaz y profundamente despreocupada del interes del pais perdidos en sus partidos e intereses cortoplazistas. Cada dia estoy más cansado y aburrido de esta tropa democratica y sus adlateres. Una cosa que no me gusto del debate es la falta de imparcialidad que le quita valor a cualquier debate, debieran haber sido dos de derechas y dos de izquierdas.

    ResponElimina
  3. No fue un debate TEMUJIN, fue una tomadura de pelo, inocentada, que se gastó el Évole.
    Yo, a mi edad no haría estas cosas. No solo nos ha dejado mal sabor de cosas sino que nos ha puesto en la vereda de saber que hay cosas que dan mal sabor, y esta es una de ellas. Hay a quien le iba la vida.
    Con estas cosas no se debe de jugar...No me gustó.
    salut

    ResponElimina
  4. Francesc, yo creo que no fue una tomadura de pelo. Todo esto, incluido los tanques (que era como una peli de indios) salen por una puerta y entran por otra, porque no habian más. Esto Francesc se hizo como demostración y burla de los muchos libros y documentales que se han hecho cobrando y seguramente eran mentira. El "Follonero" Al final también dijo que aquello era mentira, "pero si no lo digo muchos lo pueden creer como se han creido muchas historias" y otros se acordarán de nosotros. Y luego fue una bofetada a quien dispuso que hasta que no pasen 50 años no se podrá saber "la verdad"
    Yo mientras lo veia ya me daba cuenta de que aquello era una "enganyifa" como una casa pero cuando dijo el porqué se hizo y porque colaboraron desde Garci hasta el último sin que la Sexta pagara, me pareció bien. Como es lógico no podian decir que todo era mentira antes de empezar.
    Vamos, a mi me pareció bien.

    ResponElimina
  5. Miquel lo que hubo despues quiso ser un debate, pero no me parece justo las personas que intervinieron, Gabilondo siempre me ha gustado (o mejor dicho casi siempre), Garviñe nunca me ha gustado porque parece que vive en otros mundos y Evole hasta ahora siempre me gusto, pero no me parecio bien el programa porque siempre he pensado que era serio y no se dedicaba a hacer hipotesis sino que informaba. Este paseo por los mundos de yupi (o no, que no lo se) le ha quitado bastante credibilidad, pues en temas como las electricas u otros, ha sido bastante serio o mejor dicho totalmente serio. Ayer perdio mucho y quiza no se ha dado cuenta o quizas quiera dedicarse al cine o a la comedia como Orson (el de güels). Cuando se quita crdibilidad a un programa se muy dificil volver a darsela y en Valencia habia bastantes más tanques que seis, eso es seguro.

    ResponElimina
  6. Francesc, no et molestis, però voldria dir-te si tens manera de parar la ràdio o que és desconnecti quant vulguem sentir un vídeo. Ara mateix el del "follonero" no el puc sentir. És més alt el volumen de la ràdio que el vídeo.

    Gràcies

    ResponElimina
  7. Francesc, per si no he sabut explicar-me be, jo trobo que hi van haver persones, i la veu de Federico Mayor Zaragoza explicant que ell va ser un dels convidats a la reunió del Palace i vaig pensar que aquest home no s'hauria prestat a una cosa així. Com tampoc em semblava que hagués acceptat de participar-hi Iñaki Gabilondo. Però seguia veient molts detalls que ho feien molt poc --per no dir gens creïble-- i vaig pensar que potser Jordi Èvole volia mostrar què fàcil és que els mitjans i els polítics ens enganyin. O qui sap, podria ser que volgués mostrar que la seva versió fictícia és tan creïble --o tan poc creïble-- com la que ens han estat explicant durant trenta anys els novelistes y els que fan documentals. El que Jordi Èvole va anomenar un "experiment". És cert, que al final, em sembla que en el mateix documental surten unes notes que indiquen que tot era ficció. Ja mentre s'estava emetent, Twitter treia fum amb els comentaris que hi enviava la gent. Uns elogiant-lo, d'altres criticant-lo i fins i tot dient que Iker Jiménez (el del Cuarto Milenio) ho hauria fet millor.

    ResponElimina
  8. Miquel, aquell dia més d'un politic es va acollonir, alguns varen fotre el camp del país i algun va demanar asil polític en una embajada.

    ResponElimina
  9. Miquel, aquell dia més d'un politic es va acollonir, alguns varen fotre el camp del país i algun va demanar asil polític en una embajada.

    ResponElimina
  10. Temujin, que habia tanques en Valencia seguro, cuantos no me fijé, de acojonado que estaba. La sensación es que antes y ayer también, nos tomaron el pelo y escondieron la verdad de los hechos.

    ResponElimina
  11. Miquel, com a experiment es curiós i interessant, ara, com dius, el regust que ens queda és agredolç...

    ResponElimina
  12. Josep, si deien que tot era ficció al començament, el programa hauria perdut ganxo. La veritat és que estaba molt ben fet.

    ResponElimina
  13. de eso me quejo en el escrito oosterior Temujin, Gabilondo, Leguina y otros saben más de lo que no dijeron ni antes ni ayer, y eso si que molesta, además les hace perder mucha credibilidad posterior....

    ResponElimina

Copyright © BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ. Designed by OddThemes & VineThemes