.

SWIFTAIR: EL SALARI DE LA POR


Els tres accidents d'avions que s'han produït els últims dies han generat alarma general, sobretot en dos conceptes: el primer la necessitat de regular les rutes dels avions de manera que no sobrevolin zones conflictives, i la segona (la més important) si la desviació d'aquests vols encarirà el... preu del bitllet, la resta com explicava ahir en el cas de l'avió de Malàisia airlines que sembla es va abatre tot sol a Ukraïna ha importat massa, llevat dels familiars més propers de les víctimes.

Volar, cada vegada és més barat i no se jo si les condicions i mesures de seguretat són les més òptimes. Malgrat que els experts diuen que l'avió és el mitjà de transport més segur de tots (els experts són els que opinen sobre aspectes o qüestions de les que no solen entendre ni saber-ne massa), i, de fet per fer aquesta afirmació tampoc cal ser expert, el dubte que tinc, és si la revisió periòdica dels aparells es fa com manen els protocols (recordem l'avió accidentat d'Spanair a Madrid), i sobretot com s'apliquen aquests protocols en companyies de segona que volen per zones de segona o tercera, com és el cas de l'avió sinistrat ahir de Swiftair, una zona el Sahel on no hi ha radars i a més molt conflictiva, una terra de ningú amb rebels de diferents faccions, que tenen míssils comprats al mercat negre amb els diners que han tret de segrests o tràfic de drogues.

A banda, El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries va denunciar fa poc més d'un any en la seva revista 'Mach 82' la precarietat laboral existent en l'aerolínia espanyola Swiftair, a la qual pertany l'avió estavellat aquest dijous a la zona del desert del Sahel. La precarietat laboral amenaça la qualitat de les operacions atès que les decisions d'un pilot es poden veure afectades pel seu estat d'ànim - afirmaven". El Sepla ha advertit també que uns salaris baixos "poden suposar un seriós risc per a la seguretat aèria". En aquest sentit, ha destacat que fa poc més d'un any, Swiftair va donar llum verda al conveni dels seus copilots, en el qual es creaven tres nivells salarials assignant un salari brut de 842 euros mensuals, fet que suposa més d'un 40% menys del salari més baix que cobra un copilot, uns 1.400 euros.


Aquest salari m'ha recordat una pel·lícula de H.G. Clouzot: EL SALARI DE LA POR, amb Ives Montand, on uns desarrapats és jugaven la vida transportant nitroglicerina per apagar l'incendi d'uns pous de petroli, i ho feien per unes carreteres infames (camins, de fet). La situació al Sahel i a moltes altres zones del planeta és també molt explosiva i si s'han de desviar vols per seguretat, pot ser un autèntic caos. Potser així només podran volar com abans, els rics o la classe mitjana (poca en queda ja) i si a més hem de pagar 25 euros a la Generalitat per anar a urgències, no podrem estalviar per pagar-nos un bitllet d'avió.

Encara sort que Fàtima del Rocio Bañez diu que la cosa va que xuta i ja s'està creant empleu a tope guai, amb contractes temporals i salaris de 700/800 euros mensuals, vol dir doncs, que gràcies a la Virgen del Rocio més que a la ministra, potser encara podrem volar com fins ara, o potser pagant una mica més.

No són ells els idiotes (que ho són), ho som nosaltres per deixar-nos entabanar d'aquesta manera: idiotes, cornuts i a pagar el beure i per anar a urgències.

5 comentaris:

  1. El salari dels copilots em sembla grotesc, suposo que hi ha alguna informació errònia, però si és així vol dir que la classe mitjana ja no existeix.
    Ara bé, els 25 euros per anar a urgències ja és de pel·lícula de terror. Suposo que durà tanta cua que no prosperarà, però queda clar del tot que tenim un govern d'incomptenents i de barruts, als quals haurem de dur als tribunals.
    Com que ara aviat em demanarn que voti un projecte que tenen, com a mínim em podré donar el plaer de votar en contra.

    ResponElimina
  2. a m'hi m'ha sorprés el salari dels pilots, pensa que encara que diguin brut, es net, suposo que menjari dormir els deu sortit gratis, però ho afirmava e SEPLA fa un any i avui en tornen a parlar.
    Quan a pagar 25 euros per anar a urgències, té la seva raó de ser, i donaria per un escrit sobre l'ùs i abus que es fà d'urgencies, però tambè s'hauria d'explicar el perquè.

    salut

    ResponElimina
  3. No es erróneo LLUIS.
    Un copiloto en esa compañía cobra lo que bien está expuesto aquí. Si. Si. Pero el Sr de Ryaner lo quiere hacer más rentable, quiere que se vuele sin copiloto.
    La culpa no es de Ryaner, ni de Switf. La culpa es nuestra por creeros que los vuelos pueden ser más baratos en una compañía que en otra.
    El MD ya no se fabrica. Y con este modelo hay "canibalismo", o sea, se desguaza y las piezas van sustituyendo las que no se fabrican y que les son menester a otros aviones del mismo modelo. O sea, tu vas en un avión que puede tener un motor de 10 y otro de 21.
    Las revisiones se pueden pasar en dos fábricas, o bien la Volvo (Saab)en Suecia, o bien en la Rolls Royce, Inglaterra. Pues no las pasan allí. van a una subsidiaria que les hace los servicios en Marsella y que son Low Cost. Si, tal como suena.
    Ir de Barcelona a Venecia en Luftansa me sale 280; En Alitalia 265..en Ryaneer 75.
    ¿ Cómo puede ser ? si la gasolina vale lo mismo para la una que para la otra.
    les aseguro que los servicios de mantenimiento no son iguales...no lo son. Pero mientras queramos volar barato tendremos estos resultados.
    Por cierto, la compañía irlandesa lleva el keroseno tan justo, tan justo que algún día no podrá aterrizar en destino y se quedará colgado en el aire. El que avisa no es traidor.

    ResponElimina
  4. Y dos)
    Porqué lleva la gasolina tan justa ?
    Porque así pesa menos, y a menos peso menos gasto de combustible.
    Y porque siempre piden entrada prioritaria para poder aterrizar antes que las demás compañía, alegando que van con el deposito en reserva. Como eso se sabe por los parámetros de la nave y se sabe como funciona esta compañía siempre les dan prioridad, les multan claro, pero les sale mas rentable...y en cada viaje juegan con la vida de los pasajeros. Algún día no llegarán...me consta que hay aviones de Ryanar que llegan con 5 minutos de combustible..Ahora solo lo hacen con 15 minutos...Pregunten, pregunten si conocen algún piloto o personal de cabina de vuelo
    PD :...si por esas te coge que ha habido un accidente o un cierre en la pista de destino y te has de trasladar a otro destino, con viento en contra por ejemplo, no se si se llegaría...
    salut con Ryaner...mas les vale a los que vuelen con ella.

    ResponElimina
  5. No se tantos "accidentes", tan seguidos, huele mal , muy mal y ademas con una misma compañía. No se...

    ResponElimina