El problema de l'aviació és que durant cinquanta anys ha estat poblada de persones que es pensaven que era una meravellosa experiència sexual, quan en realitat només és tractava d'un autobús amb ales ", explica, amb el seu conegut to provocador, Michael O'Leary, conseller delegat de Ryanair. Darrere de la boutade de l'irlandés hi ha dues certeses. A la classe turista, l'amplada dels seients dels avions està encongint dia a dia, i la síndrome de la llauna de sardines s'estén més enllà de les companyies de baix cost. És el peatge que s'ha de pagar per viatjar per pocs diners a qualsevol lloc del món.
AUTOBÚS AMB ALES
23.11.14
El problema de l'aviació és que durant cinquanta anys ha estat poblada de persones que es pensaven que era una meravellosa experiència sexual, quan en realitat només és tractava d'un autobús amb ales ", explica, amb el seu conegut to provocador, Michael O'Leary, conseller delegat de Ryanair. Darrere de la boutade de l'irlandés hi ha dues certeses. A la classe turista, l'amplada dels seients dels avions està encongint dia a dia, i la síndrome de la llauna de sardines s'estén més enllà de les companyies de baix cost. És el peatge que s'ha de pagar per viatjar per pocs diners a qualsevol lloc del món.
* C
Un momento ¡¡¡¡¡
ResponEliminaUn momento....
La clase turista viaja en turista porqué está subvencionada.
Siiiii. Dineritos que pagas tu y yo y el de enfrente.
Viajar Barcelona/Londres por 25 euros es IMPOSIBLE. Por más que te hicieran ir de pie y en un avión cupieran 300 personas (7.500 € ). Haz números.
Lo que pasa es que A) la gasolina de avión está subvencionada por el estado para que se reposte en el lugar de aterrizaje (porque trae turistas). B) Los aranceles que deben de pagar por aterrizar est´´an subvencionados. C) Así como el control, seguimiento, uso de instalaciones del aeropuerto...¿ Porqué ? Porque la compañía y los responsables de la Cámara de Comercio de Barcelona (pasa lo mismo con la de Marsella ( Francia), le dan un plus por el trafico de pasajeros que pisan suelo en Barcelona.
Así que ya sabes...Todos pagamos los vuelos baratos.
Poner gasolina en la Cessna para un vuelo de 45 minutos y hacerle la revisión reglamentaria antes de volar (15 minutos) no sale por menos de de 175 euros...
Por cierto, para quitarte de dudas, un Airbus-A380, de capacidad 500 pasajeros, gasta en 100 Km 1500 Litros de Queroseno, a velocidad crucero (550 M/H) .
ResponEliminasi és que això de volar hauria D'ESTAR RESERVAT nomès a les aus, que son el és semblant a un avió.
ResponEliminaM'estàs dient que un parato d'aquests gasta més que un Jaguar X13?
ResponEliminaJa has tingut en compte que quan comencen a baixar cap la pista d'aterratge posen punt mort per estalviar cobustible?
Creo que ya que es en el despuegue donde más gastan los aviones, se debieran incorporar unos pedales que impulsasen con el esfuerzo colectivo de los pasajeros dicha maniobra.
ResponEliminaUn saludo y aqui, aportando soluciones a la navegacion aerea, que no se porque le llaman navegacion si no van por el agua.
No sé, tot i això, val la pena el patiment de genolls. Si no, alguns no ens podríem moure de casa :)
ResponEliminaLoreto, per moure's de casa no cal cap avió, i es pot anar molt i molt lluny, se'n diu viatjar i fa milers d'anys que hi ha gent que ho fa.
ResponEliminaTemujin, no des ideas con lo de los pedales que como te lea el O'leary lo aplicará en sus aviones.
ResponElimina