Un 90% de la població mundial no sap pensar. La culpa, segons Robert Swartz, la té principalment l'escola, que no aconsegueix que els alumnes aprenguin de forma activa.

"Molts ho sospitaven, però no hi havia dades fefaents. Almenys fins ara. No obstant això, Robert Swartz -doctor en el «National Center For Teaching Thinking» nord-americana- acaba de revelar que entre un «90 i un 95 per cent» de la població mundial no sap pensar adequadament. Segons explica, la raó s'ha de buscar en les escoles, on s'ensenya a memoritzar, però no a raonar ia resoldre un problema fent ús de la creativitat.

«Poca gent al planeta ha après a pensar de forma més àmplia i creativa. [...] El progrés de la humanitat depèn d'aquest pensament», ha determinat l'expert. Swartz ha llançat aquesta dada tot just un mes abans de viatjar a Bilbao, on es reunirà el ICOT -el congrés nacional sobre intel·ligència- els dies 29 de juny i 3 de juliol. En ell, aquest científic pretén demostrar que és possible reflexionar sobre l'ús del pensament en les àrees d'educació i esport -entre altres-.

Concretament, aquest expert en pedagogia educativa creu que actualment hi ha múltiples formes per implementar el pensament i que ajuden a la població a «millorar la seva forma de pensar». Swartz ha revelat al seu torn que la societat no sap usar la seva ment per culpa, principalment, de l'escola del segle XXI, en la qual -encara que és completament diferent de la de segles anteriors- no es canvia la forma d'educar els més joves.

Com a solució per fer que aquest dantesc percentatge es redueixi, Swartz proposa fomentar la comunicació des de la infància, ja que més d'un 99% dels problemes de l'ésser humà tenen un origen lingüístic. D'altra banda, considera que les escoles han de crear «subjectes actius» a l'hora d'aprendre, i no passius. És a dir, capaços de pensar de manera crítica i no limitant-se a rebre informació. La clau, segons ell, radicaria en ensenyar a les noves generacions a «pensar de forma crítica».

En aquesta mateixa línia, Swartz creu que cal fomentar l'empatia en els més petits perquè aprenguin a valorar l'opinió de l'altre, el treball en equip i que sàpiguen adaptar-se a la majoria."

Curioses les afirmacions de l'expert, de fet els experts de sempre m'han fascinat, solen ser els que no hi entenen un borrall com la resta pero parlen i pontifiquen d'algun tema com si en sabessin molt. L'afirmació d'aquest senyor és molt peregrina i no té cap sentit ni lògica, perquè si alguna cosa fa i molt la gent, és pensar, rumiar, cadascu dins les seves limitacions, però dir que el 90% de la poblacio mundial no sap pensar, com expert que soc en no res, em sembla una bestiesa del Sr. Swartz, que diria que deu parlar de quan ell anava a l'escola i així ens ha sortit l'expert. Pensem per què existim, si no pensessim no existiriem.