SOBRA EL VIANANT


Així és i així de categòric ho afirmo. A les aceres de les ciutats qui hi sobra és el vianant, simplement per què no hi cap, per què fa nosa. A les aceres hi ha carril-bici, arbres plantadets dins el quadrat ple de burilles, papereres buides plenes de paperets al terra al seu voltant, marquesinas d'autobusos, les plantes del comerç xinés de torn, caques variades de gossos, taules i cadires de les terrasses, i per allí circulen bicicletes, patinadors, mono patinadors, segways, patinets i és també lloc d'aparcament de motos. 



Qui sobra? el pringadillo del vianant o peató, el desgraciat que no té possibles per desplaçar-se amb algun mitja dels an teriorment descrits. Vergonya els hauria de fer queixar-se de bicicletes i altres sistemes de transport no bípede. Que no ho veuen que fan nosa? que tots els que he explicat, els biciclistes els primers els han d'anar esquivant per les aceres, amb el perill que aixó representa per a ells i la pèrdua de ritme pedalejador.
Si ets un pringadillo, un pobre desgraciat de vianant o peató, que ni l'Espinás va ja a peu pels puestus, no siguis dropo i no surtis per les aceres a fer nosa, quedat a casa veient telecinco al sofà, fes macramé, o fotat al llit a cobejar somnis impossibles, però fes el fotut favor de no molestar, ni desgastar més el terra de les aceres de la teva ciutat, que com deia Arribas Castro és un milió de coses, però en la que no hi tens cabuda, tu.


6 comentaris:

  1. Ara a Girona han aprovat una llei per sancionar ciclistes incívics, el problema és que els acabaran sancionant a tots: els que van per la vorera com uns esperitats, sense respectar res ni ningú i els que hi van, a poc a poc i amb compte, perquè és massa perillós posar-se entremig dels cotxes.

    ResponElimina
  2. Jo he anat sempre pel carrer amb la bici, des que tenia 10 anys, clar que Sabadell es una ciutat relativament tranquila.
    De fet el que realment sobra a ciutat són els cotxes, havent-hi mitjans de transport cpom hi ha, el que sobra, el que contamina és el cotxe, i ara resulta que el gran problema és la bicicleta.

    ResponElimina
  3. Sí, però les bicis passen per tot arreu, no s'aturen els semàfors i els incívics oculten els cívics, des que vaig amb la néta, amb cotxe ho sense, he tingut molts 'sustos' i encara t'escridassen, els cotxes normalment no van per la vorera i s'acostumen a aturar amb el verd. El problema és la massificació i que hi ha un excés de tot, de bicicletes, de cotxes, de gavines, de coloms, de terrasses, de turistes... i potser d'àvies amb cotxet, ves a saber.

    ResponElimina
  4. amb cotxe volia dir 'amb cotxet', ep.

    ResponElimina
  5. que lo dels vianants que sobren ho dic de conya Júlia, pensa que t'estan escrivint 60 anys d'anar en bicicleta per la ciutat, quan erem quatre, pero amb les Mountain bike es va desfermar el caos. I no vegis com van els bicicleterus per carretera, que aquesta és una altra.

    ResponElimina
  6. Con al JULIA al fin del mundo....siempre que no hayan biciclistas velocípedos.
    Los ciclistas son esa raza humana que salió de los rastrojos de alguna bifurcación genética mal apagada.
    Como no saben caminar, han de ir sobre dos ruedas a pedales para esperar las dos ruedas empujadas.
    Bien, dicho esto, vamos por lo de los carriles.
    Entiendo un carril para patos...es lógico. Van despacio, sin meterse con nadie, sin atropellar, sin empujar, sin prisas y con la familia...¿ hay alguna comparación cono los bicicleteros irracionales ?

    ¿¿¿ lo ves ???
    Nada mass que dessir.
    salut

    ResponElimina