Basta perquè et recomanin fefaentment una pel·lícula posant-la pel núvols, perquè et decebi. No hi ha per tant, sols dir, i a l'inrevés, si té la tiren per terra i la veus, com ha estat el cas de Segon Origen, et dius: tampoc està tan malament. El primer problema de Segon Origen és que no la va dirigir qui li pertocava (Bigas Luna) que no crec hagués fet la pel·lícula d'aquesta manera. Carles Porta ha comès uns quants d'errors, el meu greu, el càsting que lastra tota la pel·lícula, la noia protagonista és d'una inexpressivitat total i la química entre ella i el noi negre inexistent, i clar, són pràcticament ells dos sols i si la química no funciona, la pel·lícula s'en ressenteix.
El doblatge al castellà tampoc ajuda a donar credibilitat als personatges, i com passa últimament a les pel·lícules en general el millor són els efectes especials, d'una Lleida destrossada, la Diagonal o el Nou Camp, massa destrossat i tot pel foc abrasador que s'ho emporta tot, i amb l'error flagrant i incomprensible, que un foc que ho ha arrasat tot deixa intacta la cúpula de fusta i vidre de la casa on viu la noia. Bellíssima l'escena inicial i la final amb una llarga presa de la carretera que travessa un camp d'arbres fruiters florits.
aquesta presa és del començament de la pel·lícula, no l'escena final |
No sé jo fer crítiques de cinema com Júlia o Allau, però això és el que em sembla que és Segon origen, una pel·lícula no fallida pero que podia haver estat molt millor si no fos per què parteix d'un origen desconegut, a saber: que hauria fet amb ella Bigas Luna?.
la cúpula intacta al costat de la casa ensorrada |
Publica un comentari a l'entrada