18/5/16

UNA CIUTAT SENSE COTXES

  • En un extens i documentat article, Jordi Sabater a la Vanguardia ens dóna 8 raons per plantejar-nos des de ja prohibir els motors dièsel a la ciutat. El poder contaminant d'aquest carburant supera en quatre vegades com a mínim el de la gasolina, però està fortament incentivat des dels governs europeus.
  • D'un any ençà el dièsel està de moda, però no per bons motius. Al setembre de 2015 va saltar a la primera pàgina dels mitjans l'escàndol de les manipulacions de les emissions dels motors dièsel per part de Volkswagen, l'anomenat 'Volkswagen Gate'. Lluny d'afectar només a Volkswagen, l'escàndol s'ha anat estenent a altres fabricants, tant alemanys com francesos o asiàtics.
  • En resum, més o menys tota la indústria de l'automòbil ha amagat durant els últims anys els seus nivells reals d'emissions de motors dièsel en països tan exigents com els Estats Units, on la legislació limita molt el nivell d'emissions contaminants. No ha passat el mateix a Europa, ja que les normes comunitàries permeten nivells d'emissió més alts, tot i que en cada revisió de la normativa els va reduint.
  • L'objectiu en la majoria de països és eradicar a la llarga els motors dièsel de les carreteres, donat el seu alt nivell de contaminació. No obstant això, hi ha raons objectives per ser radicals i plantejar-se una prohibició accelerada d'aquest tipus de carburant en pocs anys, sobretot a les grans ciutats. De fet, algunes grans capitals com Londres i París estan ja mans a l'obra, ia Madrid i Barcelona hi ha projectes en la mateixa direcció.
  • Per què aquesta malvolença amb aquest combustible si es suposava fa vint anys que era menys contaminant que la gasolina? A continuació t'exposem vuit raons per les que el dièsel hauria de desaparèixer del nostre asfalt el més aviat possible .... llegir article sencer.


En parlàvem l'altre dia amb els meus germans i el que jo els hi deia és que a ciutat no haurien de circular cotxes, en primer lloc perquè no és necessari, hi ha transport public que fins i tot es podria potenciar, i els cotxes de particulars, aparcats a l'entrada de les ciutats, o simplement, que la gent es tregui el cotxe, és un ens obsolet com a mitja de transport i si entenem la nova filosofia, la nova manera en què haurem i hauríem de viure tal com estan les coses, ho comprendrem. Jo fa molt de temps que ja no agafo el cotxe per a res, baixo a Barcelona en tren, em surt més barat i còmode. Suprimint l'automòbil a ciutat, deixem d'importar tones i tones de petroli, i si és cert que s'enviaria a molta gent de la industria de l'automòbil a l'atur, de totes maneres hi acabaran anant també. La tempesta perfecta descrita en l'escrit d'ahir pronosticada pel Fòrum de Davos apunta clarament en aquesta direcció.

La humanitat ha estat milers i milers d'anys sense disposar d'un automòbil i no ha passat res, simplement hem d'aprendre a moure'ns d'una altra manera, més pausada, més calmada, més sana i mes ecològica, és qüestió de voluntat i costa molt menys del que la gent es pensa, obsessionada com est'a a agafar el cotxe per anar fins i tot a la cantonada de casa seva a dur els nens a l'escola. Hem d'eliminar la pressa, canviar fins i tot la manera de desplaçar-nos en l'àmbit laboral, o anem camí del, pedregar, on ja no fan falta automòbils, contaminin o no.

SHARE THIS

6 comentaris:

  1. Quan dius cotxes deus voler dir motos també. Bé, de fet el tema és llarg.

    ResponElimina
  2. Tambè, es llarg d'acord, pero això ho veurem, almenys al centre de les ciutats i no tardarem gaire. Pot ser que ho solucioni l'ajuntament per la banda d'un peatge, com a la City de Londres, però no és la solució.

    ResponElimina
  3. Los coches sonla gallina de los huevos de oro del Ay untamiento y la Generalitat.
    7 céntimos al litro de los que nadie se acuerda para la sanidad catalana.
    Impuesto de circulación para el Ay untamiento.
    Impuesto de aparcamiento en la calle para el Ay untamiento.
    Multas y gravámenes para el idem.
    Y...la grua, de donde se saca casch en metálico y en donde los grueros están obligados a recoger un mínimo de coches cada día de las aceras de la ciudad, al menos en la de Barcelona.
    En la ciudad los coches no desaparecerán porque forman parte del sistema de los Ay untamientos.
    No he hablado de los impuestos de la gasolina que son para el estado, que esa es otra.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Potser és la gent qui hauria de prescindir del cotxe a ciutat, estic segur que el 80% dels que hi circulen, s'ho podrien estalviar sense que els representes cap problema.

      Elimina
  4. Ahhh , los vados, que son otra fuente de ingresos de categoría. Sino hubieran coches en la ciudad no sería necesario los vados en las mismas porque no habría problema de aparcar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es el que hauria de ser i que faria molt més habitable i menys hostil la ciutat, ja ho sé que el cotxe es negoci per l'ajuntament. a qui l'importa més aquest negoci que els seus ciutadans.

      Elimina