Barcelona i alguns municipis de la seva àrea metropolitana encara superen els nivells exigits per la legislació europea de qualitat de l'aire en òxids de nitrogen, un contaminant molt vinculat al trànsit i particularment a la combustió dels motors dièsel, i de forma ocasional també en partícules en suspensió.
Fa temps que la contaminació va deixar de ser un símptoma de país desenvolupat per convertir-se en un greu problema de salut pública: la superació dels llindars de la UE no tan sols comporta unes multes milionàries, encara que no definides totalment ja que s'han obtingut pròrrogues des del 2010, sinó que diversos estudis calculen que la mala qualitat de l'aire ocasiona a Barcelona unes 3.000 morts prematures per càncer i problemes respiratoris, així com una infinitat d'hores laborals perdudes.
El fum de les cigarretes no tornarà als bars, no caldran cartells. Els gossos no deixaran les seves deposicions als carrers o als parcs on juguen els nens, o no haurien. Als trens actualment ningú escup a terra, van arrencar els cartells fa 30 anys. A les platges les ràdios amb la cançó de l'estiu a tot volum estan prohibides. Altres incomoditats com les vinculades a l'ús abusiu del mòbil a l'espai public s'estan regulant. Nogensmenys, els cotxes segueixen expulsant els seus gasos als carrers de la ciutat, dificultant el pas del transport públic i dels vianants, i perjudicant greument la salut de tots plegats. ¡Benvingudes totes les propostes, com les superilles, que contribueixin a canviar aquesta situació!, expliquen avui a el periódico...., pero si no expulsem de la ciutat els cotxes no solucionarem el problema.
El fum de les cigarretes no tornarà als bars, no caldran cartells. Els gossos no deixaran les seves deposicions als carrers o als parcs on juguen els nens, o no haurien. Als trens actualment ningú escup a terra, van arrencar els cartells fa 30 anys. A les platges les ràdios amb la cançó de l'estiu a tot volum estan prohibides. Altres incomoditats com les vinculades a l'ús abusiu del mòbil a l'espai public s'estan regulant. Nogensmenys, els cotxes segueixen expulsant els seus gasos als carrers de la ciutat, dificultant el pas del transport públic i dels vianants, i perjudicant greument la salut de tots plegats. ¡Benvingudes totes les propostes, com les superilles, que contribueixin a canviar aquesta situació!, expliquen avui a el periódico...., pero si no expulsem de la ciutat els cotxes no solucionarem el problema.
No sóm les superilles la solució, la solució ha de ser més radical, a la ciutat no hi caben els cotxes, que els aparquin a l'entrada en uns superparkings municipals gratuits, residents i visitants. Seria d'entrada un canvi molt fort i caldria reforçar el transport públic, i abaratir el cost dels taxis que treballarien molt més, però és la solució idónea, la que toca a una ciutat que pretén ser moderna i atraure encara més turistes.
No tenen cap sentit els cotxes en una ciutat del segle XXI són un concepte de transport antiquat i contaminant, i en cas d'aplicar-se aquestes mesures, hi hauria un altre guany molt important, el 50% de la gent que viu a Barcelona i té cotxe se'l trauria del damunt o deixaria d'agafar-lo, en comprendre que no el necessiten per a res.
Entenc que hi ha un però en tot aquest plantejament que no es gens agosarat, un greu impediment, un handicap insuperable: el pèsim funcionament de rodalies, i si rodalies no funciona com un rellotge, com un perfecte engranatge, tot el que acabo de suggerir no és posible. La culpa doncs, és una altra vegada de Madrid, on per cert, rodalies si funciona com cal.
En Tokio sino tienes plaza de parquing no puedes tener coche.
ResponEliminaEsa es otra manera de ver las cosas.
salut
una bona mesura, pero insuficient, la ciutat ha d'estar lliure de cotxes, només hi han de circular els imprescindibles, i fins que s'entengui aixó i es posi en pràctica estarem retrasant el progrès i l'habitabilitat de la ciutat moderna que pretén ser BCN.
Elimina