L'Agència Catalana de Turisme (ACT), organisme de la promoció turística de la Generalitat, i el Barcelona han llançat un vídeo a les seves xarxes socials perquè el vegin els 225 milions de seguidors que tenen entre les dues institucions. L'espot, realitzat per les entitats, té com a objectiu promocionar les marques Catalunya i Barça en el mercat internacional i projectar la imatge del territori al món. 
El vídeo explica la història real de dos joves mexicans, els germans Cabral, que han pogut disfrutar de diverses experiències relacionades amb el club blaugrana i Catalunya. L'eslògan utilitzat és: "If you feel FC Barcelona, you feel Catalunya" (Si sents el Barça, sents Catalunya). Els protagonistes són els guanyadors del concurs 'Fans meeting fans', un certamen organitzat pel Barcelona, en el qual els vencedors aconseguien un viatge a Catalunya i un experiència blaugrana. 
Aquest any, el concurs ha multiplicat per set la seva participació i ha arribat a 41 milions de persones amb més de 70.000 registres per tot el món. En la primera edició, els triomfadors van poder visitar Girona i la Costa Brava. En la present, els afortunats han pogut disfrutar del Priorat, Reus, Tarragona i Barcelona. Per completar el viatge, els dos guanyadors van veure en directe el partit entre el Barça i el Màlaga i van ser convidats a una visita guiada pel Camp Nou. Catalunya pretén així fer-se més forta en el panorama internacional amb l'ajuda de la seva marca més potent, el Barcelona. Les dues entitats van firmar un acord de col·laboració el 2012 i totes les seves actuacions van destinades a projectar les dues marques al món. 
I clar, els de l'acera d'enfrente de Cornellà s'han molestat. El conseller de l'Espanyol Ramon Robert s'ha mostrat aquest dimecres crític davant la nova campanya de turisme impulsada per la Generalitat i ha assegurat: "Vendre al món que s'ha de sentir Catalunya a través d'un únic equip és fer molt petita la nostra terra i l'esport català. Ridícul". Oblida Robert que el que si és petit és l'Espanyol, i que potser l'Europa com a històric es podria queixar tambè, o altres com el Sant Andreu, el Sabadell, el Terrassa, etc.

No s'han adonat que el que és ridícula és la rebequeria de l'Espanyol, un equip petit que no representa res o poca cosa i per suposat no a Catalunya, un equip que pocs conèixen malgrat l'hagi comprat un xinés. Als de l'Espanyol els convindría conèixer l'anècdota del capellà i Joe Louis. Si la Generalitat ha escollit el Barça i els Castellers per promocionar Catalunya, en primer lloc és per que formen part del concurs en que varen participar els dos joves mexicans, en segon l'Espanyol ni tan sols es de Barcelona sinó de Cornellà, i bàsicament aquí el que es vol vendre és la marca Barcelona, que per suposat la representa molt més el Barça que no pas l'Espanyol o Apañó. Els hi agradi o no, i no entenc perque demanen que es retiri l'anunci. Que s'han cregut aquesta colla de ximples samoans!.