Aconseguir oficines sense papers i, per tant, més respectuoses amb l'entorn, és possible amb processos i serveis de gestió documental digitals. Des de fa anys la tecnologia està revolucionant el món en què vivim. Si aquesta revolució a més es tradueix en beneficis per al medi ambient, la combinació no pot ser més avantatjosa. Diverses empreses ja han pres consciència de la necessitat del canvi, pel que fa a l'ús del paper es refereix, i adopten gestos i polítiques de responsabilitat social centrades en millorar els hàbits per protegir el medi ambient i la creació de residus contaminants. Aconseguir oficines sense papers i, per tant, més respectuoses amb l'entorn, és possible amb processos i serveis de gestió documental digitals. Cada vegada més organitzacions adopten un compromís en favor del desenvolupament social i la protecció del medi ambient. De fet, aquest últim s'ha convertit en un pilar fonamental de la Responsabilitat Social Corporativa (RSE) i nombroses empreses compten amb certificats mediambientals que obliguen a implementar accions mesurables cada any per renovar-lo. Segons un estudi de la Fundació Seres, companyia especialitzada en facturació electrònica, cada milió de factures impreses implica la utilització de 10 tones de fusta. El gest d'obrir la bústia s'ha convertit en una rutina gairebé oblidada gràcies a les e-factures, usades per la majoria d'entitats.

Recordo al vell Frauca quan ens explicava en l'oficina on jo treballava, allà per l'any 1962, que quan tinguéssim ordinadors a l'oficina no fariem servir el paper, que el paper desapareixeria dels despatxos. No va ser així, al contrari, diria que encara s'en gasta més, cert és que s'imprimeixen indiscriminadament folis i folis que es podrien evitar. La prova la tenim en que si tens una impressora a casa gastes molts folis, i si no la tens ni un, i funcions tens les mateixes, encara que una impressora usada racionalment a casa, és important tenir-la, per la seva utilitat en cas de necessitar imprimir algun document en concret.
I parlant de paper i de estalviar, es podria estalviar tota la paperassa del Correu Comercial que impunement dipositen a la nostra bústia. És cert que en alguns blocs de pisos hi ha rètols que indiquen 'no s'admet correu comercial', ja és un pas. Però en les oficines es segueix gastant inútilment molt paper, folis i folis. Un cas a part i sense solució a mig termini serien els jutjats, que mig funcionen encara analògicament, i no crec que d'aquí es moguin en  molt de temps.