EN EL LLOC ADEQUAT


Abraham Zapruder ha passat a la història per filmàr l'assassinat de Kennedy a Dallas, amb una càmera Bell&Howell, model 414 PD súper 8 sèrie Zoomatic «Director» que havia comprat el 1962. El seu film, probablement la pel·lícula amateur més coneguda de tots els temps, és coneguda amb el nom de film Zapruder. Segons va manifestar ell mateix era impossible que el president haguès sobreviscut a l'atemptat, atès havia vist com li esclatava el cap.
D'aquests fets, d'aquest magnicidi, en fa 50 anys i encara no s'ha pogut aclarir qui va matar realment a Kennedy,i pretenem saber com vàren anar els fets del 1714 molt més llunyans en el temps.
El fet de Zapruder com a periodista amateur, era rar cinquanta anys enrere, mentre en l'actualitat qualsevol fet a qualsevol lloc del món té molta gent amb els seus mòbils dispossats a retratar o filmar l'actualitat a l'instant, el planeta - sobretot - el món occidental és plé de paparazzi disposats a retratar o filmar el que sigui o a qui sigui. No amb els mitjans de Zapruder, però amb el mateix esperit, o potser amb un esperit menys amateur i romàntic. El gran merit de Zapruder va ser estar en el lloc adequat en el moment just, sense buscar-ho, simplement l'ull de la seva càmera hi va ser, en un moment en que eren poques les càmeres disposades a retratar l'instant.


6 Comentaris

  1. Tot Barcelona

    Y no fue casualidad...Él estaba con una cámara, para filmar, no para usarla como parasol.
    Hubo un hecho, de allí una causa, y él llevaba la máquina, y en vez de filmar el paso del presidente filmó el asesinato del presidente.
    Salut

    Reply Delete 07 de gener, 2019
  2. Francesc Puigcarbó

    El fet és que el que ara és ple de gent que ho filma tot, que ho retrata tot, en aquells temps era un fet inusual un senyor filmant com a periodista amateur. La inspiració el va agafar treballant.

    Reply Delete 07 de gener, 2019
  3. car res

    No existe Santa Casualidad,existe las Matemáticas,en esta materia se estudia la
    Estadística y dentro de ella la Probabilidad.Se puede cuantificar la probabilidad
    de que un hecho suceda,teniendo en cuenta el número de cámaras vendidas en USA,en aquella época,la probabilidad de que alguien estuviera allí con su cámara,pues lo mismo sería de uno sobre un millón(muy improbable),pero no imposible eso no existe en Matemáticas.Actualmente,esa probabilidad ha cambiado,puede ser de 1/2,de dos personas una puede hacer un vídeo.Son otros tiempos.Pero en ambos existe la posibilidad matemática.

    Reply Delete 07 de gener, 2019
  4. Francesc Puigcarbó

    de acuerdo, pero una casualidad mucho más improbable en el caso de Zapruder que no ahora que todo cristo anda com el móvil filmándolo y retratándolo todo.

    Reply Delete 07 de gener, 2019
  5. D.F.

    A mi lo que me extraña es que en los EEUU, que ya era el país de la TV, no hubiese más cámaras de TV grabándolo, o si...

    Reply Delete 08 de gener, 2019
Més recent Anterior