LA FESTA DE LA DEMOCRÀCIA


És avui quan ho faré per primer cop, per què un dia és un dia, o ara o mai!. Que un tingui necessitats, és llei de vida, i també el cos m'ho demana, què carai!

No sé perquè s'en foten de nosaltres els ciutadanas quanen diuen del dia d'avui, el dia d'anar a votar: Festa de la democràcia, si de cas s'hauria de dir: festa fotre amb la democràcia, car el fet d'anar a votar és un acte gairebè inùtil, en que votis a qui votis saps que et decebrà, que no cumplirà el seu programa electoral (faltaria més), i que acabarà manyuclant a l'erari. Més aviat s'hauria de dir el dia d'avui, el dia del tonto útil, o del tontolcul, seria més addient i no ens enganyariemm ni ens enganyarien. 
Bé, deixem-ho en la festa de la democràcia que com la Constitució, ens l'hem donada entre tots, encara que em sembla que es ella qui ens ha donat pel rulé a tots nosaltres, els ciutadans, ciutadanes i ciutadanets.
És avui quan ho faré per primer cop, 
per què un dia és un dia, o ara o mai ! 
Que un tingui necessitats, és llei de vida, 
i també el cos m'ho demana, què carai !

Quan arribo allà on m'han dit 
hi ha gent fent cua, 
educat demano tanda per entrar, 
a la cua n'hi veig molts que dissimulen, 
però n'hi ha alguns que ja tenen a la mà.

Després d'esperar-me gaire-bé mitja hora 
em diuen que passi a un departament, 
i allà es troba ella tota seductora, 
que sembla esperar-me temptadorament.

Me la busco i, valga'm Déu ! no me la trobo ! 
ja la tinc, ja me l'he tret, quina emoció. 
Serà cosa de posar-la a l'orifici 
i em preparo a efectuar la introducció. 
Tot a dins li faig entrar, no toco vores, 
i així l'acte, finalment, ja he consumat. 
Dintre l'urna ja he ficat la papereta, 
ja he votat per primer cop.

Ja he votat, ja he votat ... 

*  *  *

8 Comentaris

Més recent Anterior