En molts aspectes la nostra societat està a anys llum de les del nord d'Europa quan a civisme i conscienciació, com a mostra, la situació que descriu Lluís Amiguet en aquest article a la Vanguardia, situació que s'està començant a donar a països con Suecia o Noruega, i que diria que aqui no s'arribarà a produïr mai, o tardarà molt.
En avió ?, no li fa vergonya?
El flygskam (en suec: vergonya de volar) només semblava un excés més de l'activisme mediambiental quan la ciclista Anna Hughes va començar a promoure-ho fa deu anys al Regne Unit. Denunciava que "la necessitat de molts vols és discutible, però el mal que causen el planeta és indiscutible".
Era un moviment local, però la globalització digital li ha donat les mateixes ales que a milions de viatgers low cost. I avui les aerolínies comproven que les classes mitjanes dels països més avançats comencen a sentir-se culpables per agafar l'avió.
És el principi de la fi del low cost. - Perquè no només l'escandinava SAS ha notat la frenada, especialment en trajectes interiors; també els plans d'expansió de l'aeroport de Heathrow s'enfronten a la contestació ambientalista de l'alcaldia de Londres. I l'alcaldessa Colau recela de l'ampliació de l'aeroport de Barcelona. Mentrestant, la portaveu del flygskam, l'activista de 16 anys Greta Thunberg, navega ara cap a Nova York, en un veler reial monegasc d'emissions zero, demostrant que el tuit ambientalista, com més lent, més lluny arriba.
Per distanciar-se de Ryanair, una de les deu empreses més contaminants d'Europa (les altres nou són centrals de combustibles fòssils), l'holandesa KLM demana als seus passatgers que deixin de volar i facin per videoconferència les seves reunions de treball.
I - "think global, act local" desenes de petits Thunberg en un estiu blau que volen verd ens van entendrir a Sant Salvador al manifestar-se, el passat 16 d'agost, contra el canvi climàtic, amb temperatures, de 40 graus, que van posar a prova l'ardor de les seves conviccions. Són xavals que preferiran l'Interrail dels seus majors al vol per 50 euros -el destí era el de menys- dels vint anys que ara s'avergonyeixen de volar per volar barat.
Saben que l'avió contamina més que cap altre mitjà de transport, perquè deixa diòxid de nitrogen en l'atmosfera. Per això, IAG promet reduir emissions, United Airlines experimenta amb biocombustibles i Easyjet pregona millores en la seva eficiència. Els fabricants Boeing i Rolls-Royce prometen motors d'avió híbrids i elèctrics en pocs anys. Però el que notarem ja és la pujada del preu de desenganxar, perquè, després de la taxa Macron sobre els bitllets, Suècia i Holanda en promouen una altra, molt més gran, sobre el combustible aeri a tota la UE. I així, en només una dècada, la vergonya de volar d'uns pocs s'haurà convertit en cost obligatori del bitllet per a tothom. - LAVANGUARDIA
En avió ?, no li fa vergonya?
El flygskam (en suec: vergonya de volar) només semblava un excés més de l'activisme mediambiental quan la ciclista Anna Hughes va començar a promoure-ho fa deu anys al Regne Unit. Denunciava que "la necessitat de molts vols és discutible, però el mal que causen el planeta és indiscutible".
Era un moviment local, però la globalització digital li ha donat les mateixes ales que a milions de viatgers low cost. I avui les aerolínies comproven que les classes mitjanes dels països més avançats comencen a sentir-se culpables per agafar l'avió.
És el principi de la fi del low cost. - Perquè no només l'escandinava SAS ha notat la frenada, especialment en trajectes interiors; també els plans d'expansió de l'aeroport de Heathrow s'enfronten a la contestació ambientalista de l'alcaldia de Londres. I l'alcaldessa Colau recela de l'ampliació de l'aeroport de Barcelona. Mentrestant, la portaveu del flygskam, l'activista de 16 anys Greta Thunberg, navega ara cap a Nova York, en un veler reial monegasc d'emissions zero, demostrant que el tuit ambientalista, com més lent, més lluny arriba.
Per distanciar-se de Ryanair, una de les deu empreses més contaminants d'Europa (les altres nou són centrals de combustibles fòssils), l'holandesa KLM demana als seus passatgers que deixin de volar i facin per videoconferència les seves reunions de treball.
I - "think global, act local" desenes de petits Thunberg en un estiu blau que volen verd ens van entendrir a Sant Salvador al manifestar-se, el passat 16 d'agost, contra el canvi climàtic, amb temperatures, de 40 graus, que van posar a prova l'ardor de les seves conviccions. Són xavals que preferiran l'Interrail dels seus majors al vol per 50 euros -el destí era el de menys- dels vint anys que ara s'avergonyeixen de volar per volar barat.
Saben que l'avió contamina més que cap altre mitjà de transport, perquè deixa diòxid de nitrogen en l'atmosfera. Per això, IAG promet reduir emissions, United Airlines experimenta amb biocombustibles i Easyjet pregona millores en la seva eficiència. Els fabricants Boeing i Rolls-Royce prometen motors d'avió híbrids i elèctrics en pocs anys. Però el que notarem ja és la pujada del preu de desenganxar, perquè, després de la taxa Macron sobre els bitllets, Suècia i Holanda en promouen una altra, molt més gran, sobre el combustible aeri a tota la UE. I així, en només una dècada, la vergonya de volar d'uns pocs s'haurà convertit en cost obligatori del bitllet per a tothom. - LAVANGUARDIA
No puede ser que ir de SBLL (BCN) a Londres cueste 27 euros, mientras que ir del mismo sitio a Sitges cueste dos euros menos.
ResponElimina¿Qué hay detrás?. Hay unas subvenciones pagadas por tus impuestos. "Expansión" informó que el año pasado entre diferentes autonomías se pago solo en España, Ryanair unos 80 millones de euros, y que concretamente Girona se llevó la palma con 61 millones.
No puede ser que nuestros niños ecologistas todos, para ir de aquí a Valencia (350 kilometros) , cojan un avión que tarda 57 minutos, cuando 15 de esos minutos los gasta a plena potencia, generando un gasto inimaginable.
De esta forma podemos calcular que en un avion, por ejemplo, un Airbus-A380, de capacidad 500 pasajeros, gasta en 100 Km 1500 Litros de Queroseno.
Entonces, si tomamos como ejemplo un vuelo Madrid-Valencia, de 350 Km aproximadamente, el combustible gastado será de 5000 Litros, porque además no puede elevarse en demasía debido a la proximidad del destino, y a menos altura más oxigeno y más gasto de combustible. Y he puesto un avión de 500 plazas, que si ponemos uno de 150 (Airbus 320/321) el gasto por pasajero es demasié (300 litros cada 100 kms). Sólo diré que este avión lleva en sus alas 4 piscinas olímpicas de combustible.
El Airbus A380 tiene una capacidad de 310.000 litros de combustible, y consume 2,9 litros de combustible por pasajero cada 100 kilómetros de recorrido (capacidad de depósito...310.000 litros ¡¡¡¡)
Remedio: Prohibir las distancias de menos de 450 kilómetros en via aerea (salvo islas); No permitir más de tres vuelos de media distancia anuales por pasajero; Acabar con las subvenciones a las compañías Low Cost. Estamos contaminando el planeta de mala manera con el rollo de que todo dios tiene derecho. Nadie se acuerda de las obligaciones.
Salut
Un AVE BCN -ALACANT no estaria de més. A Alemanya ja hi ha la prohibició però a distancies de 300 quilómetrres.
EliminaUnas buenas infraestructuras. Un buen corredor del Mediterraneo que empalme Almusafes a Valencia y Zaragoza a Barcelona . Un corredor trasversal Extremadura/Castilla Vieja y Nueva y Aragón (Huesca y Teruel sobre todo).
EliminaNos evitaríamos la despoblación, o al menos facilitaríamos la residencia a la gente y el traslado rápido y eficiente.
y también que muchas empresas se quedaran en la zona.
EliminaLa verdad es que hay que ser algo snob, por no decir gilipollas directamente, para coger un avión de Madrid a Valencia, esperas, retrasos y demás... ademas de lo que aqui expones, que tambien..
ResponEliminaUN saludo
O ir a Londres o Roma en un mismo dia de rebajas por 30 euros.
ResponElimina