Rafael Nadal explica en el seu últim llibre, Mar d’estiu (Univers) una anècdota deliciosa d’un dels estius de la seva infantesa. Llavors les platges feien olor de Coppertone –i també de Nivea–, però els anuncis de la crema antisolar americana es van fer molt populars. En ells es veia una nena –que era Jodie Foster amb tres anys– a qui un gos li mossegava el banyador i deixava al descobert el seu cul infantil. Doncs bé, un estiu de la meitat dels seixanta, les autoritats municipals de Palamós van ordenar tapar amb banderes blanques i grogues del Vaticà totes les tanques publicitàries de Coppertone per estalviar-li al bisbe de Girona, el futur cardenal Narcís Jubany , la contemplació d’aquell innocent cul nu, amb motiu de la seva visita pastoral.
Ho explica Màrius Carol en aquest article a la vanguardia: Més papistes que el papa.
Avís: l'article va del coronavirus o del confinament que ha creat. I és que no hi ha manera de sostreure's de la bestiola, sembla que no es pugui escriure sobre res més.
Recuerdo ese cartel en una farmacia de la calle Aribau, cuando yo tendría quince años e iba a trabajar, haciendo el trayecto a pie. Siempre pensé en lo raro que era que se le viera el culo.
ResponEliminaY es que hace más de 55 años, aquello era impensable.
Salut
Cada vez que he escuchado esa frasecita tan española de "Cállate, tú no sabes con quien estás hablando" me he dado cuenta inmediatamente de que tenía delante a un -o una- imbécil. El equivalente en USA podría ser el llamado "badge" o insignia (especie de acreditación reveladora de la frustración, arbitrariedad e incultura de cierta ciudadanía). La censura, buen hombre, se asoma por muchas rendijas.
ResponEliminaMiquel, mai l'hi havia donat importancia a la tanca publicitaria, possiblement perquè no té cap maldat, ans al contrari, fa gracia, llevat que estiguis malalt.
ResponEliminaChiloé: La censura como dice el articulista tiene a menudo a individuos mas papistas que el Papa.
ResponElimina