Deia François Truffaut, que cap nen, quan li pregunten què vol ser de gran, respon: "Crític de cinema". Potser per això mateix la professió desborda tant vinagre, tant cinisme i tanta mala llet. Reconec la meva debilitat per aquests franctiradors capaços d'esfondrar una superproducció de milions de dòlars amb una sola frase, encara que sigui escrita en una revista universitària o en un fòrum d'internet. Carlos Boyero en seria potser a nivell Espanyol el més clar exemple. Amb una crítica seva es pot carregar una pel·lícula, si li fa cas l'espectador, que aquesta és una altra.
Cal recórrer a Fuster per trobar una altra definició d'un crític: "Algú ha observat que mai s'ha erigit una estàtua a un crític, potser perquè el crític pot acabar creient que l'obra que comenta ha estat escrita exclusivament perquè ell exerceixi el seu ofici de comentarista".
. 
La crítica als crítics ja ve de lluny, llegiu aquest deliciós text de Wilde:
.
En les nacions, com en els individus, si la passió per la creació no va acompanyada de la facultat crítica i de la facultat estètica, es malbaratará sens dubte la seva força sense objecte, fracassant potser en l'esperit d'elecció artística, confonent el sentiment amb la forma o seguint falsos ideals.
L'únic que l'artista no pot veure és el que és obvi. L'únic que el públic pot veure és el que és obvi. EL resultat és la crítica periodística.
.
L'opinió pública existeix només on hi ha idees.
.
Ernesto - Quina és la diferència entre literatura i periodisme?
Gilberto - Oh! El periodisme és il·legible i la literatura no es llegeix. Això és tot. 
Res seria més fàcil que classificar al crític corrent entre els delinqüents comuns.

Bé, sembla que he aconseguit escriure alguna cosa sense parlar del tema..., però demà..., parlaré del Govern.