Li deia ahir en Cuní a la Melero des de la Tribuna de 'Tot es mou', que a vegades li donava per reflexionar sobre les coses i els fets, i que, reflexiona que reflexionaràs s'havia adonat que en aquest país, havien obert abans els bars que les escoles. Home! en Cuni s'hi fixa, encara que de fet els bars no han obert, nomès ho han fet les terrasses, i quan a l'escola, tancar el que es diu tancar no ho ha fet del tot, hi ha hagut molta activitat telemàtica a les xarxes dels alumnes que tenien PC, que no són tots, els mestres prou ho saben.
Dit això, obrir els bars o reobrir-los parcialment té la seva lògica i és més important que no pas obrir les escoles; A la barra d'un bar s'aprèn més que a l'escola, on sinó s'han forjat les grans ideés polítiques i socials d'aquest país sinó a les barres dels bars?, amb l'ajut d'un parell de canyes de cervesa la barra d'un bar és el lloc ideal per pontificar, arengar i donar solució a tots els nostres problemes, grans i petits. ¿On hi ha els millors pensadors polítics, entrenadors de futbol, els grans sociòlegs i enòlegs en aquest país nostre? a les tertúlies de radio o tele? No! a l'Escola? No! a la Universitat? tampoc, al Parlament? menys encara. És a la barra del bar amb el colze ben situat on es forgen els prohoms del nostre país; i no és cert que als bars es begui més del compte, no! recordem les paraules del nostre oracle Cayetano: “¿Quién te ha dicho a ti las copas de vino que yo tengo o no tengo que beber? Déjame que las beba tranquilo mientras no ponga en riesgo a nadie ni haga daño a los demás. A mí no me gusta que me digan: 'no puede ir a más de tanta velocidad, no puede usted comer hamburguesas de tanto, no puede usted comer esto, debe usted comer esto, debe usted evitar esto, no debe usted beber esto y, además, a usted le prohíben beber vino'. No, mire usted”. I seria bo recordar que aquest pensador, aquest gran home, amb la seva filosofia de barra de bar va arribar a President del Govern d'un País multicolor. Reivindiquem doncs la barra de bar, repetiu amb mi la cançó enfadosa:les barres dels bars seran sempre nostres, les barres dels bars seran sempre nostres, les barres dels bars seran sempre nostres.
Una de las cosas (de las muchas cosas) que no acabo de entender es la siguiente:
ResponElimina1)Sabemos que no hay turistas en Barcelona.
2)Luego la gente que va a la playa por la mañana es de aquí, de Barcelona, dado que no puede venir de otra zona sanitaria.
3)Vemos que las playas en día laborable (miércoles) están tan llenas que el jueves mandan cerrarlas para que la gente no se estire, tome el sol, se bañe o pase el día apretujándose.
4) Sabemos que los críos por la mañana tienen deberes por internet, y sabemos que los que no trabajan presencialemente han de hacerlo por teletrabajo pues se les controla.
Y ahora la pregunta:
¿Quién trabaja en Barcelona?, si...¿quién trabaja?, si cada vez que veo un telediario de día laborable veo la Barceloneta a tope, Collcerola a tope y Montjuïc a petar...
de verdad es que no se que pensar.
Ay Miquel, recuerda a Don pollo: la ciudad es un millón de cosas y de misterios. La veritat és que no tinc ni idea, a BCN hi ha molta gent i suposo que n'hi ha per a tot, per treballar i per anar a la Barceloneta o a Collserola.
ResponEliminaNo ho entén, et juro que no ho entén...
ResponEliminaJo tampoc, però se m'acut que hi ha molta gent amb ERTE, aturats crònics, estudiants, jubilats, professions liberals, teletreball, etc, que per tant no estan treballant en un lloc fixe, i surten a fer una mica d'esbarjo.
ResponEliminaA mi la vida particular de las personas públicas me da igual. Ser abstemio no significa ser más inteligente y que una persona vaya al bar no la hace peor, ni mejor. Pero es cierto que los bares, algunos bares, los de siempre, con autónomo al mando de su pequeña empresa trabajando doce horas y con miles de personas servidas le dan un sentido de la vida que poca gente tiene, cuando guardar silencio y cuando hablar, es una virtud del profesional de hostelería que pocos valoran, son auténticos psicólogos. Luego vas a un bar de esos de franquicia y ves en que degenera esto.
ResponEliminaEs como las empresas, todos mis clientes son empresarios, desde pequeños autonomos, hasta mediana empresa y alguna gran empresa, el concepto "empresa" esta más metido en los medianos que en los grandes, cuando crecen se quita "personalidad" a la empresa y normalmente tiene dos opciones, una es el crecimiento anonimo e impersonal y otra el cierre, este ultimo, normalmente provocado por los herederos que ponen a gente que ha estudiado mucho sobre empresas pero jamas han vivido "la empresa". Un buen amigo mio, amigo de verdad, que empezó de cero y ahora factura 180 millones de euros al año, me dice, si quieres arruinar una empresa contrata un economista, y creo que tiene razón. Un saludo
Tengo una historia sobre los economistas deliciosa, que cuadra con tu aseveración.
ResponEliminahttps://helenasubirats.blogspot.com/2016/07/de-analfabetos-y-economistas.html