El SEPE donarà 30 dies per tornar els diners de cobraments 'indeguts' per un ERTO. Els afectats s'enfrontaran a recàrrecs i interessos si el tornen més enllà de el període establert.
L'administració donarà 30 dies a les persones afectades per un ERTO que han cobrat de més per error per tornar els diners ingressat "de manera indeguda". En una nota, el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) diu que està revisant les prestacions i començant a notificar "als beneficiaris de prestacions de pagaments indeguts que es puguin haver originat".
Aquestes persones -que han cobrat la prestació quan ja no estaven en ERTO, o que han rebut quantitats més altes del que tocaria- seran notificades i, a partir de llavors, tindran 30 dies hàbils per fer els tràmits per tornar els diners "sense recàrrecs ni interessos si es fa en el termini corresponent". Així, si se supera el termini s'aplicaran recàrrecs i interessos.
La mesura sembla correcta, encara que com sempre que es tracta de beneficiar els interessos recaptatoris els diners cobrats de més cal retornar-los ja i amb interessos si no es procedeix a fer-ho en el termini indicat de 30 dies. Però, resulta que una enquesta del Consell General de Col·legis de Gestors Administratius revela que més de 150.000 treballadors continuen sense cobrar la prestació de l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) a finals de juliol, és a dir que aquests 150 mil treballadors porten 5 mesos sense cobrar un cèntim, i el SEPE no només no soluciona aquest greu problema sinó que ni es planteja solucionar-lo ni per descomptat pagar cap tipus d'interès pel retard.
La gestió dels ERTO per part del SEPE passarà als annals de la història com una de les pitjors que s'han dut a terme per una administració espanyola, i dic annals perquè per aquí han donat a almenys 150 mil treballadors, pel rulé, amb indigent premeditació i alevosia. Crec doncs que el SEPE s'ha fet mereixedor al premi anual: Ole tus buevos morenos. Inútils.
Un desastre, FRANCESC, un desastre.
ResponEliminaY hay otro desastre, que no hay capacidad para introducir los datos que te reclaman por via "mail", pues estos no son admitidos por los programas ordinarios de los ordenadores de Hacienda, Trabajo o Sanidad.
Muchas de las personas, por no decir todas, ignoran que los ordenadores de estas sedes aún van con Windons 7 y que en muchas ocasiones no admiten entradas que no sean por el mismo programa, cuando ahora casi todos trabajan con el 10.
Lo se por el teleco que me lleva el mio, porque yo tengo el 7 y no pienso cambiarlo por nada. Funciona perfectamente y no me hacen renovaciones constantes y demás.
Salut
vols dir que no vam encara amb llums de carburo, la lentitud de l'administració a l'hora de pagar és exasperant, compte, a l'hora de pagar, que per recaptar van ja pel 5G.
EliminaMira, patrón, penalizar con recargos en muchas ocasiones sus propios errores y sus pifias y la ausencia de incrementos adicionales a su cargo (siquiera intereses), por dilaciones indebidas son el pan nuestro de cada día. Eso sí, la Administración Pública lo hace sin mover un músculo de la cara, porque la gestión con el Estado se ha convertido en virtual. (Aunque la verdad es que da igual. Antes tampoco los movía. Ni enrojecía)
ResponEliminala administración es el rostro impenetrable.
EliminaBien, ¿ y quién me abona a mi los intereses de DOS MESES Y MEDIO de retraso en el cobro de la prestación ?.
ResponElimina¿ Quién se hace cargo de los problemas, molestias y pedir dinero prestado que han tenido algunos de mis compañeros para aguantar ese tiempo y poder comer todos los días ?.
No me sirve el "estamos desbordados", esta situación es de manual de gestión de recursos.
..se vayan todos ellos a tomar por el "rulé"......
És que no donen per a més Rodericus, és el 'vuelva usted mañana' de tota la vida. Mira, una de les meves primeres activitats com a administratiu, va ser anar a la Via Layetana de BCN a ingresar un aval de 250 mil pessetes, perquè abans quan feies alguna obra o subministre per l'administració (en temps del Paco) HAVIES D'INGRESAR UNS DINERS COM A GARANTIA DEL SUBMINISTRE, en aquest cas era maquinaria de panificació per les panificadores de l'exercit.
ResponEliminaO sia que estem parlant de pagar, no de cobrar. Doncs bé a les onze del matí ja era a la cua i quan em tocava a mi (a les 13:45pm) la funcionaria va tancar la finestreta al crit de: cerrado. Oiga, vaig dir jo, que faltan quince minutos, i un policia de vigilància que voltaba per allí em va dir: cierran 15 minutos antes para cuadrar la caja, tendrá que volver usted mañana.