Com diu la dita: a grans mals grans remeis. Això és el que ha portat a la pràctica un restaurant holandès que ha posat en marxa una curiosa iniciativa per mantenir el seu negoci lluny del tancament i fora de perill del coronavirus: instal·lar a la terrassa petits hivernacles a manera de menjadors privats.
Mediamatic, un centre cultural ubicat a Amsterdam, ha presentat a les autoritats de país un nou projecte per poder reobrir el seu negoci, tancat des del passat 16 de març, i complir alhora amb les mesures imposada als Països Baixos per combatre la pandèmia de lA covid-19.
"El coronavirus ens obliga a replantejar-nos la manera com rebem als clients", explica el director de Mediamatic, Willem Velthoven, en declaracions recollides pels mitjans locals. "Ens vam dir, 'anem a veure el que passa si ens asseiem en aquests petits llocs, si està bé i si podem servir de manera segura', i de fet funciona prou bé", explica.
De moment, els habitacles estan ideats per a dos comensals. "Passarà algun temps per tornar a menjar reunits en grups", comenta Velthoven.
Han estat els propis treballadors del restaurant dels que durant el tancament han anat adoptant el rol dels comensals per provar el nou experiment.
"Els hivernacles són tan petits que els cambrers que serveixen ni tan sols caben dins. Així que serveixen des de fora, no entren", precisa Velthoven, que espera que la seva iniciativa inspiri a altres locals. Són espais fets amb la intenció de recrear la intimitat i la seguretat de les cases, però menjant al restaurant respectant plenament les normes contra el coronavirus😷
Pues por aquí están diciendo que en el ascensor se puede coger más virus que estando en la calle por ser un espacio cerrado.
ResponEliminaSi en el ascensor no estás más de tres minutos, en ese garito que al menos estarán un cuarto de hora, y con ese criterio, estarás más predispuesto a la contaminación.
El final es el mismo. Las ganas de vender y el pensar como hacerlo. Y desgraciadamente ahora no es el momento.
Un abrazo
En l'Ascensor jo porto sempre la mascareta, es un focus d'aerosols, pe`ro aixó se sap des del primer moment de la pandèmia. Els aerosols al metro o tren també son un perill de contaminació, però si es va amb mascareta en principi no hi ha problema, ventilen a través de l'aire condicionat que es canvia cada 7 minuts. La gent es contamina sobretot a les terrasses dels bars i en les reunions familiars, i difícilment a cinemes o teatres. Recordes el joc de trencar l'olla amb els ulls embenats, doncs així van els experts epidemiòlegs que assesoren al Govern.
EliminaOk
EliminaSalut
Yo como vivo en un pueblo en casa de pueblo baja, no cojo ascensores. Y en mi trabajo apenas, solo mi madre y mi hermana tienen ascensor y he decidido, por muchas razones, no ir a verlas. En el confinamiento dejaba la comida en el rellano y la veía a más de dos metros. Yo no como ahí, ni gratis.
ResponEliminaUn saludo
Ventajas de vivir en un pueblo. Por cierto en Burgos se ha complicado mucho la cosa de la pandemia, por lo que he leído hoy, sobre todo en Aranda de Duero.
ResponEliminaEs una solución, como muchas más. El caso es que forman una burbuja de responsabilidad controlada, como el caso de las escuelas, que está funcionando bien. Se manda a casa, para su aislamiento personal el alumno o alumnos positivos(cuarentena de 10 días),si hace falta toda la clase, pero el resto sigue. El que una persona de positivo, no quiere decir que la va a "parmar".Ni mucho menos. El comportamiento de este virus de la familia de los coronavirus,es similar al de la gripe común, necesitas mucho contacto y aproximación(y tiempo),para cogerla.Otra cosa no hay que confiar en que la mascarilla te salve,cualquier virus es capaz de atravesarla(incluido el virus del resfriado),la clave es la distancia y la aireación para dispersar las goticulas que quedan en el aire flotando,estas gotículas quedan en los filtros del aire acondicionado, se puede viajar tanto en tren como en avión.Uno va en invierno(al menos yo),en el Ave en invierno con personas resfriadas y nunca me he resfriado:Pero lo de siempre,el que tenga miedo que se quede en casa encerrado.
ResponEliminaCar res, ya veo que no soy el único experto en epidemiologia. Hay mas expertos que víctimas. Pero lo cierto es que es muy lógico lo que dices, en el fondo se trata de eso, de comportarse y ser consciente de la gravedad de la situación.
ResponElimina