ELS NIUS D'ULMER




💭Dormir al carrer, ha de ser molt dur, sobretot a l'hivern i més a Alemanya on les temperatures són més baixes que aquí. Que algú es vegi obligat a dormir al carrer és el fracàs no només d'aquesta persona, sinó també el nostre com a societat, afortunadament, hi ha iniciatives que intenten pal·liar aquest problema. A la ciutat d'Ulm, a Alemanya, han aparegut una sèrie de mini-refugis al llarg de llocs clau que sol freqüentar gent sense llar. Les temperatures a l'hivern solen ser especialment baixes en aquesta zona d'Alemanya, caient fins i tot per sota dels zero graus amb certa freqüència. El refugi està fabricat amb una curiosa forma de mini-casa amb un sostre a dues aigües per reduir l'impacte de la pluja sobre l'estructura. Fets amb fusta i acer, estan prou aïllats tèrmicament com per protegir de l'fred als que entrin al seu interior. A més, aquests mini-refugis disposen de panells solars i connexions sense fil a Internet. Cadascun dels mòduls està interconnectat entre si, de manera que quan un d'ells està ocupat, s'envia a algú per al seu manteniment i per assegurar-se que es mantenen nets. A aquests mini-refugis se'ls ha anomenat 'Nius de Ulmer' i tenen prou espai com perquè dormin dues persones al seu interior.


Una iniciativa interessant que difícilment seria possible aquí, perquè segur que el vandalisme que a Alemanya no es produeix ni es produirà aqui el tindríem des de l'inici, vandalisme, o directament robatori de més d'un refugi pels sense ànima de torn. En això té tota la raó el Dr. Argimón. Aquí no som com Alemanya.

2 comentaris:

  1. Aquí no som com Alemanya....
    Amén

    ResponElimina
  2. Fixa't que les iniciatives que hi ha com la de Sant Egidi que esmentes avui són de particulars cristians com Caritas, o on tu col·labores les Monges de la mare Teresa de Calcuta¡.

    ResponElimina

B L O C S
COMENTARIS
  • Francesc Puigcarbó
    Francesc PuigcarbóEn eso que dices, estaría de acuerdo. El pasado hay que tenerlo en cuenta, y respetarlo. Saludos.
  • Francesc Puigcarbó
    Francesc PuigcarbóA l'Ignasi li he perdut la pista. Sé que vivia a Madrid. Jo coneixia més als seus germans que tenien l'editorial Montflorit, i que em varen publicar El Marmessor.
  • Anonymous
    AnonymousLas percepciones entrañables no están sometidas a la utilidad o inutilidad de las cosas. Pero bienvenido lo inútil si es o ha sido esforzado, honesto y bienintencionado. No puedo desdeñar el pasado al que me debo.Fackel.
  • Júlia
    JúliaEs una llàstima com han evolucionat molts sindicats, no vull generalitzar ja que hi ha de tot però molts dropos, també. Sé d'alguna mestra coneguda que quan es va cansar de les criatures es va ficar en un sindicat. Per cert, què s'ha fet d'Ignasi Riera?
  • Francesc Puigcarbó
    Francesc PuigcarbóInutilmente entrañable.Saludos
  • Fackel
    FackelLa fecha es entrañable siempre.
Widget byTutorial Blog
-

NOTICIES 24/7 - EL PERIÓDICO