A punt de celebrar-se el 50è aniversari de l’estrena de ‘La cabina’, l'Ajuntament de Madrid, ha volgut homenatjar el seu creador, Antonio Mercero, instal·lant una rèplica a prop d’on es va fer el rodatge. Mig segle després les cabines són història. Un se n’adona que es fa gran quan objectes de la seva quotidianitat han de ser explicats a la descendència. Proveu de fer-li entendre a la mainada de menys de 10 anys com funcionava una màquina d’escriure, un radiocasset o una cabina telefònica. Ells, que han nascut amb un mòbil a les mans, fan ulls com taronges al saber que abans si volies trucar havies d’utilitzar aquests petits habitacles, o fins i tot, demanar conferència.
Per a ells doncs, la història de la cabina: A l'any 1972 Antonio Mercero, inspirada en un relat de Juan José Plans amb guió d'ell i José Luis Garci va dirigir LA CABINA. El film va obtenir un EMMY i va superar la censura franquista perquè els censors no van entendre de que anava. Tot i que Mercero sempre ha manifestat que ell només va fer un film de terror.
Me gustaba la parte pícara, cuando el panadero llevaba los cruasanes y se los pispaban por detrás mientras miraba al pobre protagonista encerrado.
ResponEliminaLa picaresca es molt vella.
EliminaNo me gustó la peli,todo lo contrario de mi querida señorita.Nos vamos acostumbrando a los distintos dispositivos que la Tecnología pone a nuestro alcance,formando parte de nuestras costumbres,incluido el arte y entretenimiento.al igual que el bitcoin(moneda electrónica),la vemos lejana,llegará un día que será imprescindible en nuestra economía.
ResponEliminaEn el cine el hecho de la comunicación,ha sido fundanental,el tipo de dispositivo del momento,así la cabina lo fue y se hicieron multitud de escenas en ellas.
Me llama la atención,que sea roja,no sé si es intencionadamente o que se trata de una pintura antioxidante. Más de un morreo me he pegado,cuando podía, en el receptaculo.
Aquí no va de dispositivos, va de terror, con un trasfondo político, de ahí el color rojo de la cabina. A mi si me gustó, siempre dentro del contexto de su tiempo (1972), pero la he vuelto a revisar esta mañana y me sigue gustando.
Elimina