El 16 de maig de 2020 moria Julio Anguita a Còrdova. La pandèmia va fer que no pogués tenir el comiat que molta gent hagués volgut donar a aquest referent polític. Dos anys després, m'he trobat aquest vídeo de 'Epílogo', la seva entrevista pòstuma. A diferència d'altres epílegs com el de José Maria Gironella en què l'home ja estava molt acabat , a Anguita se'l veu bé, li segueix brillant la mirada i parla amb propietat de la vida, de la política, de la seva tasca com a mestre. Ho fa de manera serena, calmada, vaja, que s'acomiada Don Julio de nosaltres en 60 minuts plens de serenitat i lucidesa. A ell si se li podria dir allò de: dubto que hagi passat a millor vida, perquè la que va tenir aquí baix va ser plena i útil, per a ell i per a molts de nosaltres.
«Practicando», de Marie Howe
-
Traducción de Juan Carlos VillavicencioQuiero escribir un poema de amor
para las chicas que besé en séptimo,escribir una canción sobre lo que
hacíamos en e...
"Perdóneme vd. que no me levante". Un buen final. Como ya he dicho , me lo encontraba por la calle, como andarines que éramos, solo y nadie le molestaba, con respeto de sus vecinos.
ResponEliminaPor amigos que se dedican a la enseñanza, sé ,que no le fue tan fácil la vuelta , los alumnos, los padres, habían cambiado a cuando la dejó.
Hasta el final se declara comunista, lo tenía claro, muy diferente a lo que ocurre en Podemos, que parece que evitan esa palabra.
Era un hombre de principios, sin renunciar jamás a ellos, y esto abunda muy poco en la política.
ResponEliminaNada que decir porque ya lo habéis dicho.
ResponEliminaUn tipo con dignidad, no como el Rabanito Garzón, rojo por fuera y blanco por dentro. Don Julio por muchos años en nuestro pensamiento.
Un home honest, que no és poc...
ResponElimina