SENGLARS O PORCS?

Els porcs senglars van ser un grup de diputats d'extrema esquerra que es van destacar per la seva política antigovernamental durant les Corts Constituents de la Segona República Espanyola. Van rebre aquest nom després d'un discurs pronunciat per José Ortega i Gasset el 30 de juliol de 1931 en què va afirmar que «és de plena evidència que hi ha, sobretot, tres coses que no podem venir a fer aquí: ni el pallasso, ni el tenor, ni el porc senglar».

Veient el que passa al Congrés en qualsevol sessió sessió parlamentaria, podríem afirmar que les tres espècies segueixen a la Cambra. Especialment, els senglars, terme que va passar a aplicar-se als diputats que promovien escàndols o bastonejaven els pupitres per impedir que s'escoltessin les intervencions dels oradors. Em temo que en la propera moció de censura, el senglars de VOX tin drán una actuació estelar.

Luis Carandell, que va ser cronista parlamentari, va explicar que a Miguel de Unamuno li van presentar en una ocasió "als cinc senglars de la Cambra". Unamuno es va quedar pensatiu un moment i després va respondre: "Impossible. Els senglars van sols o en parelles. Els que van en ramats són els porcs ".

Com més o menys els diria l'Estanislau: Senyories: Ja n'estic fins el collons de tots vosaltres.

Comparteix:  

Comentaris

  1. Extraordinaria agudeza la de Unamuno. ¿Cómo calificaría él al personaje metapolítico y decrépito que va a protagonizar próximamente un montaje de no sé qué moción en el Congreso?

    ResponElimina
    Respostes
    1. No creo que lo entendiera, no habia anomalias así en su tiempo. Pero esta moción de censura habrá que seguirla con atención, puede haber sorpresas o esto esperamos y deseamos.

      Elimina
  2. No las tengo todas conmigo, Francesc. Espero un ramalazo de lucidez de Tamames.

    ResponElimina
    Respostes
    1. "Esos transeúntes idiotizados... - ¿Pero cómo hemos podido caer tan bajo? ¿y cómo imaginar un espectáculo así en la Antigüedad, en Atenas por ejemplo? Basta un minuto de lucidez aguda en medio de esos condenados para que todas las ilusiones se derrumben".

      Elimina
  3. http://www.manuelsaravia.es/tamames-la-nieve/

    ResponElimina
  4. Lo acabo de leer. este señor es un tipo muy honesto y lucido. Lo tengo en mi lista de blogs.

    ResponElimina
  5. Esa opinión tengo yo sobre él y su gestión municipal. No es de los que se deja morder por vampiros.

    ResponElimina
  6. Es obvio leyendo sus articulos, rara avis es, aunque la gestión municipal es mucho mas cercana que la general. En las elecciones municipales más que al partido se vota a la persona.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada