El recorregut d’aquest diumenge ha servit de ‘reinauguració’. Amb un trajecte que ha cobert les línies d’entre Les Planes i les estacions de Sabadell i Terrassa, 27 anys després del seu últim viatge. El tren passarà a formar part de l’oferta de trens turístics que, sota la marca genèrica Turistren, es gestiona des d’FGC Turisme. Amb la nova circulació, el Granota se sumarà a la flota de trens històrics de Catalunya al costat del Tren dels Llacs, el Tren del Ciment, el Funicular de Gelida, el Cremallera de Núria i Cremallera i els Funiculars de Montserrat.
El projecte, que ja va haver-se d’endarrerir en diverses ocasions, ha estat molt ben valorat per Feràndez i Segarra. “Fa 175 anys que hi ha tren a Catalunya i, per tant, és significatiu que puguem recuperar aquests trens populars”, ha explicat Fernàndez. “És una bona manera de mostrar com han evolucionat els FGC i pensem que pot generar interès turístic”, ha afegit. Al seu torn, Segarra ha destacat els canvis realitzats al vehicle: “Es manté l’estructura del tren antic i alhora té les mesures de seguretat dels trens moderns. Ha estat un esforç tecnològic important per a la companyia”.
Quan funcionarà? Els primers trajectes es realitzaran els dies 21 de maig i 4 de juny. Un cop a la tardor es preveu es tornin a programar més viatges en diumenges puntuals.
Quin bitllet necessito? S’hi pot pujar amb un bitllet integrat o amb un títol propi d’FGC per a les zones tarifàries corresponents segons l’origen i el destí del trajecte. També s’hi podrà accedir adquirint un bitllet senzill d’FGC.
Quin recorregut farà? Durant els dies de funcionament, el Tren Granota farà sis trajectes per les vies de la línia Barcelona-Vallès: Rubí-Les Planes (9.18 h – 9.37 h), Les Planes – Terrassa (10.04 h – 10.46 h) , Terrassa – Les Planes (11.37 h – 12.17 h), Les Planes – Sabadell (12.34 h – 13.16 h), Sabadell – Les Planes (13.26 – 14.07 h) i Les Planes – Rubí (14.34 h – 14.54 h). A cada viatge, el tren s’aturarà a totes les estacions intermèdies, on els viatgers podran pujar i baixar del vehicle. - diaridesabadell.com
Me da ilusión. Tenían primera y segunda clase y no te podías sentar en primera con billete de segunda, igual que hoy.
ResponEliminaSalut
Hi havia pujat un munt de vegades de petit i de jovenet. El de primera y segona no ho recordo.
ResponEliminaYo también lo he usado centenares de veces por motivos laborales. Miquél tiene razón, había vagones de segunda clase en los que solo podías sentarte si habías sacado el billete correspondiente a esa clase ( si aparecía el revisor ).
ResponEliminaTambién recuerdo que un colegio privado de Sant Cugat tenia una unidad reservada para traer y llevar hasta Plaza de Cataluña a los alumnos, uniformados todos, ellos y ellas. Alguna vez cogí este tren especial en Sarriá, y al ser un semidirecto que no paraba en todas las estaciones, en os vagones donde no había presencia del revisor, las travesuras y gamberradas de algunos alumnos eran continuas.
Me parece una buena iniciativa, el mantener alguna unidad en funcionamiento para días señalados.
Saludos.
Això dels alumnes de l'Opus de Sant Cugat em sembla que fins no fa massa temps, encara existia.
ResponEliminahttps://www.racocatala.cat/forums/fil/35970/prou-concessions-escoles-elitistes-lopus-dei