Durant la seva estada a Santander i enmig d'una trobada amb mitjans de comunicació a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP), Josep Borrell, l'alt representant de la Unió Europea (UE) per a Assumptes Exteriors, va fer una breu aparició a TVE, a la que ha parlat de l'objectiu d'explorar camins per buscar la pau en relació amb la guerra d'Ucraïna i també ha volgut expressar l'orgull que sent que "les nostres dones" estiguin "aprenent a jugar a futbol tan bé com els homes".
I li ha caigut la del pop per dir una obvietat. Per començar, quants dels que han criticat per aquestes paraules, segueixen des de fa temps el futbol femení, perquè si ho fessin sabrien que el futbol femení ha començat a evolucionar en els darrers cinc anys, perquè abans - per exemple - la portera era un sac de patates que no es llençava, sinó que es deixava caure i ara tenim Cata Coll o altres d'un gran nivell. Passa el mateix amb les jugadores amb una evolució brutal fins a explotar a una Aitana, Alexia o altres més d'un gran nivell.
Aquí caldria agrair a la directiva del justament injuriat Bertomeu l'esforç per elevar el Barcelona femení al nivell actual. Veure el Barça femení és un plaer, perquè practiquen un futbol net, i no només elles, qualsevol equip de la lliga espanyola. Al futbol femení gairebé no hi ha faltes, simplement perquè elles practiquen una cosa que els homes han oblidat: jugar a futbol. Potser perquè el futbol femení el juguen dones i el masculí, nens malcriats. Quants jugadors són capaços de portar la pilota enganxada a la bota com ho fa Aitana Bonmatí?, pocs, o la col·locació d'Irene Paredes, i després hi ha l'última joia, Cata Coll, no se li ha donat tota la importància que ella té en la victòria d'Espanya al Mundial d'Austràlia, a l'últim minut en un córner contra Espanya va sortir decidida i va atrapar la pilota, es va tirar a terra i la va retenir uns segons, fins que l'àrbitre nord-americana va xiular el final, en una jugada que amb una altra portera podia haver acabat amb Espanya encaixant un gol. Es prega als 'ofendiditos' i 'ofendiditas' que deixin tranquil Josep Borrell, per una vegada ha dit una obvietat òbvia.
Un futbolista masculino, no puede llevar la pelota pegada al pie mucho rato, porque desde los delanteros contrarios se tirarán a por ella y si logra llegar al centro le darán un castañazo con riesgo de dejarlo lesionado una temporada, al futbolista que lo ha hecho se arriesga la expulsión, pero no le importa. Es lo que no quiero ver en el femenino, que pueda pasar, pero que ocurrirá, si se mete el dinero por medio
ResponEliminaXavi el llorón (mote que le han puesto), se queja de la violencia. Como tiene jugadores niños, muy técnicos, muy femeninos, espera que los jugadores contrarios, se comporten igual. El problema es que no cobran igual, no son tan técnicos, pero no quieren perder y arriesgan en el contacto físico. El fútbol expresa todas las posibilidades humanas. Con el masculino ya tengo bastante
ResponEliminaXavi tiene razón, lo del Getafe no es fútbol, es fúmbol, o furbol. El fútbol no es solo cosa de hombres, ya no, Xavi tiene jugadores del siglo XXI, I el Getafe del XIX. El femenino tiene dos cosas de las que carece el masculino, autenticidad y elegancia. Fíjate en la diferencia que hay entre el público asistente a un partido de fútbol masculino al del femenino, no hay color.
EliminaSaludos.
El balón pegado al pie: Cruyff, Messi, Maradona… El arte del fútbol puede expresarse de muchas maneras. A día de hoy, podemos encontrar jugadores que destacan por su condición física, por su gran toque de balón, por su velocidad o por su forma de entender el juego. Sin embargo, existen ciertas características muy específicas de las que pocos jugadores disponen. Un ejemplo de ello es la conducción del balón pegado al pie.
ResponEliminaLa conducción en el fútbol es diferente en cada futbolista, pero muy pocos son los que lo hacen pegado al pie, algo que dificulta mucho su defensa por el riesgo que existe a ser regateado. Una característica muy explícita que está al alcance de muy pocos, y que todos aquellos que dominaron casualmente han sido algunos de los mejores jugadores de la historia. A todos estos yo le añadiría porque me ha sorprendido muy gratamente: Jude Bellingham, el flamante fichaje del Real Madrid.
O tiene la suerte del que llega o es muy bueno. Una facilidad por meter goles impresionante.
ResponEliminaY la conducción, sortea a los jugadores rivales como lo hacía Messi. Quizás el único inconveniente (o ventaja) es que Cristianea bastante, veremos...
ResponEliminaNada...nada... en mis tiempos había un magnífico Heredia y un buen Ovejero...jejejeje
ResponEliminaI Migueli, o de Felipe que es va carregar a Bustillo, i antes Campanal al Sevilla, pero ni tu ni Carlos m'heu contestat al tema de Borrell. Crec que no tenen raó en posar-se amb el que va dir.
ResponEliminaSi el fuera
ResponEliminael presidente
del gobierno ... .
Estuvo
ResponEliminaa punto
de serlo,
los propios
le hicieron
la cama.
Es que no tengo idea de futbol, Francesc. Temo, por lo que observo, que las jugadoras y sus seguidoras, serán tan maleducadas, fanáticas, malabladas, intemperantes, irreflexivas y mediocres que lo masculino en sus formas de seguir los partidos.
ResponEliminaPues nada nuevo y que no haya visto antes
Ahora ya hay Ignatias en todos los sectores
Ahí le has dado Miquel y para mi eso será insoportable,ya aguanto a los machos,ver a las féminas...Como que no.Y pienso que todo llegará,por la pela.
EliminaDe moment no es així, es public nou, avui hi ha el Gamper a TV3 a les 18:30 dona-li una ullada i ho veuras.
EliminaFrancesc,lo mismo Bórrell ha querido decir,que se alegra que las chicas aprendan fútbol, pero no los malos modales,que no pierdan su feminidad,je,je...
ResponEliminaBorrell ha dicho lo que ha dicho, que las mujeres han mejorado mucho técnica y físicamente. Solo eso. Y asi és.
ResponEliminaLa mía también, desde que sabe kárate, siempre lo digo...
ResponEliminaLa teva dona, com la meva, per manar-te no necessita saber Karate, amb una mirada en tenen prou.
ResponElimina¡juas!
EliminaVeus, no ho sabia; Juas es la única forma que he visto esta palabra ser utilizada es como exageración de la risa (jajaja = juas juas juas) y solo lo he visto muuuy raramente.
ResponEliminaDe momento, las damas, se están comportando de forma ejemplar. Evidentemente puede haber alguna excepción, pero en general, se comportan muy bien. Los niños y niñas pueden tomar ejemplo mientras que no se puede decir lo mismo de los jugadores. Trampean, golpean, insultan, agreden, simulan, tratan de engañar y todo a la vista de miles y miles de niños y adultos. Que se considere un deporte de contacto no significa que pueda convertirse en la UFC
ResponEliminaAhir mateix, al camp del Cadis va ser lamentable, a Fali, quasi ni el toquem m d'un braç amb la ma morta, i el desgraciat cau a terra revolcant-se com si l'haguessin agredit. Les dones això no ho fan. Ah" i la ,majoria de dones de rimera divisió son millors jugadores que Fali, tècnica i humanament.
ResponElimina